konS

Filtering by: konS

Spletna dražba vinilnih plošč Vinyl Fabrike
Mar
18
to Mar 29

Spletna dražba vinilnih plošč Vinyl Fabrike

DRAŽBA VINILNIH PLOŠČ

ZAKLJUČEK SERIJE DOGODKOV VINYL FABRIKA Z DRAŽBO VINILNIH PLOŠČ

Spletna dražba je odprta do 28. marca 2024 do 12. ure.

Med decembrom 2022 in februarjem 2024 se je v sklopu Vinyl Fabrike - projekta Mladinskega kulturnega centra Maribor - zvrstilo sedem dogodkov Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage. Nastopi sodelujočih glasbenikov so bili v živo posneti na vinilne plošče, ki jih ob zaključku serije dogodkov zdaj dajemo na spletno dražbo. Celoten izkupiček bo enakomerno razdeljen med umetnike. Dražba traja do 28. marca 2024, ko bo ob 19. uri v Osmo/zi tudi uradni zaključni dogodek.

Na sedmih dogodkih serije Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage smo med decembrom 2022 in februarjem 2024 raznovrstne stvaritve kar štirinajstih slovenskih umetnic in umetnikov v živo posneli na unikatne vinilne plošče, medtem pa spodbudili nekaj zanimivih in neobičajnih sodelovanj ter poslušalcem ponudili očarljive koncertne izkušnje. 

Dražba poteka na spletni strani https://alphawave.si/drazba/ in je odprta do srede, 28. marca 2024, do 12. ure. Plošče bodo najvišji ponudniki lahko prevzeli isti dan, v sredo, 28. marca 2024, ob 19. uri na zaključnem dogodku v sklopu založniškega festivala Tresk Radia Študent v Osmo/zi.

Dražijo se vinilne plošče, ki so bile v živo vrezane na samem kraju dogodka, med performansi artistov, ki so prevzeli krmilo tistega večera. Izdelek je torej unikaten kos, izdelana pa bosta samo še 2 "ponatisa", ki jih v last dobita avtorja. Draži se na dogodku posnet unikaten kos zvočnega zapisa, ki bo dobil le enega lastnika ob koncu dražbe.

Sodelujoče umetnice in umetniki so: Kikiriki, beepblip, Monitronica, OR Poiesis, Mind Machines, Zergon, Monoscarves, Shekuza, Dead Underground Future, Rob Canning, Lowlander, Rok Zalokar, Dualik in 08080. Uveljavljeni so v polju elektronske in eksperimentalne glasbe, njihovi nastopi pa so bili izvedeni z neobičajnimi zvočili, DIY instrumenti in modularnimi sintetizatorji. Skupni imenovalec so bili improvizacija, preizkušanje novih tehnik priklopov in uporabe različne glasbene opreme.

Vsi nastopi so bili v živo posneti na vinilno ploščo s produkcijsko-izobraževalno enoto za zapisovanje glasbe in drugih zvokov na gramofonske plošče, imenovano Vinyl Fabrika, zdaj pa so te unikatne stvaritve na voljo v spletni dražbi.

Zbrana sredstva bomo enakomerno razdelili med vse sodelujoče. Z dražbo želimo vzpostaviti pregleden skupnostni način razdelitve sredstev od prodaje. Torej vsakemu, ki je prispeval svoj avtorski izdelek, pripada 1/14 celotnega zneska dražbe, ne glede na to za koliko denarja je bila prodana njegova plošča.

View Event →
Vinyl Fabrika: Faznbrifer Life X Clockwork Voltage
Feb
22
8:00 PM20:00

Vinyl Fabrika: Faznbrifer Life X Clockwork Voltage

Vinyl Fabrika

FAZNBRIFER LIVE X CLOCKWORK VOLTAGE

Četrtek, 22. februar 2024 // 20:00 // Kulturni inkubator

Napovedujemo sklepni dogodek serije Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage, ki ga organizira MKC Maribor v okviru projekta konS, kjer glasbene stvaritve slovenskih live acterjev v živo posnamemo na unikatno vinilno ploščo, udeleženci pa performanse spremljajo s silent disco slušalkami. Zgodil se bo v četrtek, 22. februarja, ob 20. uri v Kulturnem inkubatorju.

Cilj serije VINYL FABRIKA: FAZNBRIFER LIVE X CLOCKWORK VOLTAGE je predvsem vzpostavitev zanimivih in neobičajnih sodelovanj, izmenjavi mnenj in druženju, spoznavanju analognega zvoka in njegovega zapisa na gramofonsko ploščo. Sedmo ploščo bodo zapolnili zvoki Petre Kapš in Jureta Anžička.

Po končanem projektu bodo te unikatne vinilne plošče na voljo preko spletne dražbe, ki jo bomo najavili v marcu.

več o sodelujočih umetnikih

Petra Kapš (OR poiesis) je umetnica in raziskovalka zvoka, slušne percepcije in poetičnega performansa. Besedo razširja v sonornih sferah časprostor poezije. Ob vseh digitalnih razsežnostih ji je središčna fizična prisotnost telesa.

Jure Anžiček (08080) je aktiven oblikovalec zvoka in producent, ki nastopa v različnih projektih eksperimentalne glasbe (Ansambel PRSA, sodelovanje z Alastairom McNeillom). Pri svojem samostojnem ustvarjanju z improvizirano rabo modularnih sintetizatorjev ustvarja distorzirane, abrazivne in trpke zvoke, ki mejijo na techno in noise.

več o vinyl fabriki

Izbrani artisti so uveljavljeni v polju elektronske in eksperimentalne glasbe, največkrat pa so njihovi nastopi izvajani z neobičajnimi zvočili, DIY instrumenti, modularnimi sintetizatorji, ... Poudarek je na improvizaciji, preizkušanju novih tehnik priklopov in uporabe različne glasbene opreme, zato z dogodki segamo preko ustaljenih glasbenih žanrov.
Vsi nastopi so v živo posneti na vinilno ploščo s pomočjo projekta »Vinyl fabrika«, ki predstavlja produkcijsko-izobraževalno enoto za zapisovanje glasbe in drugih zvokov na gramofonske plošče - naprava, ki zvok "real time" vrezuje v vinilno ploščo.


Tehnična podpora: silentdisco.si, Akademija Alphawave, Nagib, Radio MARŠ
Projekt konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] Delavnica jedkanja: Naj se ti posveti!
Sep
6
5:00 PM17:00

[konS] Delavnica jedkanja: Naj se ti posveti!

Naj se ti posveti!

Delavnica jedkanja tiskanih vezij

Kulturni inkubator // 6. september // 17:00

Ker se projekt konS - platforma za sodobno raziskovalno umetnost septembra zaključuje, smo se odločili, da organiziramo še kakšno zanimivo "pop-up" delavnico. Tokrat je na vrsti delavnica, ki je bila zadnja razvita v konS vozlišču, njena tematika pa je tesno povezana z vsakodnevnim življenjem.

Si se kdaj spraševal, kaj je v ozadju raznih vezij, ki so v napravah, recimo v mobilnem telefonu, televizorju in sintisajzerju? Si se spraševal, kako te naprave delujejo in kako so sestavljene? Veš, da lahko vezje - z nekaj znanja in nekaj osnovnega orodja - sestaviš tudi sam? Veš, da si lahko tudi ustvarjalen in ga poljubno oblikuješ, recimo v obliki robota metulja, ki mu potem oči ali tipalke celo zasvetijo?

Če te zanimajo odgovori na zgornja vprašanja, pridi na delavnico in skupaj bomo poiskali ustvarjalne načine prevajanja električnega toka.

 

Delavnica je primerna za vse, starejše od 8 let in je brezplačna, so pa obvezna predhodne prijave.


Projekt konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Partnerji: Kersnikova, Projekt Atol, Aksioma, Ljudmila, Cona Zavod, osmo/za, Akademija umetnosti Univerza v Novi Gorici, Mladinski center Velenje, LokalPatriot, MKC Maribor

View Event →
[konS] Razstava Rojstvo in smrt mikrokozmosa
Aug
28
to Sep 29

[konS] Razstava Rojstvo in smrt mikrokozmosa

V razstavišču Kulturnega inkubatorja bo od 28. avgusta dalje na ogled razstava Rojstvo in smrt mikrokozmosa - raziskovanje neznosne lahkosti so-bivanja s kvasovkami, pod katero sta se podpisala avtorja Monika Pocrnjić in Andrej Firm. Razstava je še zadnja v vrsti razstav, ki so se v Kulturnem inkubatorju zvrstile v sklopu projekta konS - platforma za sodobno raziskovalno umetnost.

Vabljeni na uradno odprtje, ki bo v Kulturnem inkubatorju v ponedeljek, 28. avgusta, ob 18. uri. Razstava bo na ogled do 29. septembra.

o razstavi

Rojstvo in smrt mikrokozmosa - raziskovanje neznosne lahkosti so-bivanja s kvasovkami avtorjev Monike Pocrnjić in Andreja Firma se z edinstveno perspektivo osredotoča na poudarjanje medsebojne povezanosti med mikroorganizmi, ljudmi in okoljem skozi umetnost.

 

o avtorjih

Andrej Firm trenutno dela kot svobodni fotograf, mentor delavnic na področju fotografije, scenograf in oblikovalec svetlobe v GT22 v Mariboru. Je tudi soustanovitelj fotografske platforme Mišnica GT22 (več).

Monika Pocrnjić je intermedijska umetnica, hekerca in likovna pedagoginja. Deluje na področjih naredi sam (DIY) elektronike, risbe in lutkovnega gledališča. Živi v Rušah, ustvarja v Mariboru in po svetu (več).


Avtorji: Monika Pocrnjić in Andrej Firm

Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnosti je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij "Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture".Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Aug
23
to Aug 27

[konS] Kibernetična intima // Poletni lutkovni pristan

Kibernetična intima

MKC Maribor in konS na Poletnem lutkovnem pristanu

Del Poletnega lutkovnega pristana, ki poteka pod okriljem Lutkovnega gledališča Maribor, bo tudi MKC Maribor oziroma platforma konS. Gostovali bomo z instalacijo Kibernetična intima umetnikov Katrin Hochschuh in Adama Donovana. Instalacija bo na ogled od srede, 23. avgusta, do vključno nedelje, 27. avgusta.

Odprtje instalacije bo v sredo, 23. avgusta, ob 19. uri. Na ogled bo tudi v četrtek, 24. avgusta in petek, 25. avgusta, med 16. in 18. uro, v soboto 26. avgusta, med 9. in 11. uro ter v nedeljo, 27. avgusta, med 9. in 11. uro ter 16. in 18. uro.

Instalacija Kibernetična intima raziskuje komunikacijo med ljudmi in mehatronsko obliko življenja. Luči bitij v temi vzbudijo domišljijo obiskovalcev o njihovih namerah in notranjih svetovih Umetniško delo sproži razmišljanje o tem, kaj pričakujemo od robotov in umetne inteligence.

Roj mobilnih pol-avtonomnih robotov ustvarja čustveno nabito vzdušje s svojo lastno govorico telesa in vedenjem. Hkrati ta orkester bitij sestavi zvočni posnetek v realnem času, ki na nenavaden način vključi zaznavni motor poslušalca.

Ali želimo, da nas roj robotov obravnava z empatijo ali da nas obravnava kot tarčo optimizacije?

Instalacija ustvarja neznane in vznemirljive situacije za občinstvo, ki lahko komunicira z umetno inteligenco, utelešeno v robotu, in izkusi nenavadne fizične pojave usmerjenega zvoka.

Ob vstopu v njihov habitat in interakciji z roboti bo občinstvo del psihološkega eksperimenta v medvrstni komunikaciji, ki izkuša, kako začnejo pripisovati različna čustvena stanja in namere nehumanoidnim strojem.

Ob odzivu na bližino in različne oblike izražanja roboti spremenijo svoje vedenje, kar ustvari dialog, v katerem obe vrsti raziskujeta druga drugo. Že preprosti gibi proti človeku ali stran od njega dajejo prostor domišljiji o robotovi igrivosti, naklonjenosti ali prijaznosti.

O UMETNIKIH

Katrin Hochschuh je medijska umetnica z arhitekturnim ozadjem v digitalnem oblikovanju in robotski izdelavi. Njeno umetniško delo povezuje digitalno in fizično področje, raziskuje robotsko vedenje, algoritme in interaktivnost, pri čemer človeka, njegovo dojemanje in družbene implikacije tehnologije zmeraj postavlja v središče svojega dela. 

Adam Donovan je hibridni medijski umetnik, ki deluje na področju znanosti, umetnosti in tehnologije. Njegovo umetniško delo vključuje nelinearno akustiko, robotsko skulpturo, okolje motorja za igre in sledenje kamer. Raziskuje nematerialne vidike fizike, da bi okrepil njihove učinke in ustvaril nove medije in izkušnje.


Projekt konS – Platforma za sodobno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] Ustvarjalne pustolovščine na Doživljajskem igrišču
Aug
16
to Aug 31

[konS] Ustvarjalne pustolovščine na Doživljajskem igrišču

  • Doživljajsko igrišče (map)
  • Google Calendar ICS

Delavničarski laboratorij, ki je v Kulturnem inkubatorju zaživel pod okriljem platforme za sodobno raziskovalno umetnost in v sklopu katerega je potekala serija delavnic pod imenom Intermedijske pustolovščine, se v zadnjih tednih avgusta s Koroške ceste začasno seli na Doživljajsko igrišče v Malem betnavskem gozdu.

Otroke* vabimo na niz ustvarjalnih pustolovščin, kjer bomo raziskovali svet intermedijske  umetnosti, ki obsega najrazličnejša področja: od elektrotehnike do 3D printa, "šraufanja", mešanja različnih snovi, ustvarjanja elektrike in podobnih vragolij ... Začnemo v sredo, 16. avgusta ob 16. uri.

 

termini delavnic na doživljajskem igrišču

  • Teden 1: sreda, 16. avgust // četrtek, 17. avgust // petek, 18. avgust

  • Teden 2: torek, 22. avgust // sreda, 23. avgust // četrtek, 24. avgust // petek, 25. avgust

  • Teden 3: torek, 29. avgust // sreda, 30. avgust // četrtek, 31. avgust

Otroci se bodo v teh datumih (torej vsak dan, ko je igrišče odprto) od 16.00 do 17.30 učili veščin, kot so 3d modeliranje, izdelava zvočil, vetrtnih elektrarn in izdelava solnega pilinga.

Udeležba na delavnicah je brezplačna, predhodne prijave niso potrebne.

*Priporočena starost udeležencev delavnic je 8+.


Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnosti je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij "Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture".Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Gesta za 5 glasbenikov in speče mesto vol.3
Jul
26
8:00 PM20:00

Gesta za 5 glasbenikov in speče mesto vol.3

Gesta za 5 glasbenikov in speče mesto vol.3

Izložba Kulturnega inkubatorja, 26. julij 2023, @ 20:00

Gesta za 5 glasbenikov in speče mesto vol. 3 je glasbeno ustvarjalni projekt, ki se letos manifestira skozi dve produkcijsko-uprizoritveni fazi. Ustvarjalni proces projekta se je odvil že v začetku julija, in sicer v formatu cikla Zvočn(e)misije. Cikel so sestavljali dogodki raziskovanja zvoka in lokalne produkcije, ki se odvijajo v Kulturnem inkubatorju. Zasnovani so kot odprti ustvarjalni studio, kjer povabljeni glasbeniki in producenti kreirajo zvočne aranžmaje in remikse skladbe iz novega albuma ustvarjalca Tomaža Tomljanovića / Dualik.

Produkcija: V tretji ediciji smo pred ustvarjalni izziv znova postavlili pet lokalnih glasbenikov in producentov, ki so se zvočnih aranžmajev lotili skozi svoj inštrument oziroma skozi svojo avtorsko poetiko ali produkcijsko tehniko, žanr in konceptualni pogled. Ustvarjalni proces v sklopu cikla dogodkov Zvočn(e)misije je v Kulturnem inkubatorju potekal od 8. do 21. julija.

Uprizoritev: Odprti ustvarjalni studio se bo zaokrožil s premiernim predvajanjem nastalih glasbenih del, ki jih bo možno tekom poletja poslušati v izložbi Kulturnega inkubatorja. Premierna izvedba projekta bo v sredo, 26. julija, ob 20.00 v izložbi Kulturnega inkubatorja.

Sodelujoči: Beno Soršak, duo RotorMotor, Marko Lük in Tomaž Tomljanović

Del projekta je bil predpremierno izveden v živo na dogodku Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage (Dualik in Rok Zalokar), kjer je bila izvedba kompozicije posneta na unikatno gramofonsko ploščo.


Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnosti je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij "Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture".Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] V Kulturnem inkubatorju projekt Microbot V.4
May
11
7:00 PM19:00

[konS] V Kulturnem inkubatorju projekt Microbot V.4

Microbot V.4

Microbot V.4 je novo poglavje v Stelarcovi konceptualizaciji zastarelega telesa, ki obravnava naše strahove, predsodke in vizije o podaljševanju in nadgrajevanju človeškega telesa s pomočjo sodobne tehnologije. Microbot V.4 je robotski in performativni poseg v Stelarcovo telo, ki tematizira vse večjo intimnost strojev in človeškega telesa ter uprizarja možno prihodnost, v kateri bodo telo - telesa kolonizirali mikro- in nano-senzorji, naprave in roboti, ki bodo povečali naše bakterijske in virusne populacije. Stefan Doepner zadnjih 10let raziskuje, razvija, koncipira in pomanjšuje robote - eksoskeletone in nove verzije nastajajo v konS-ovem »Laboratoriju za robotiko in urbano transformacijo«, ki deluje znotraj MKC Maribor.       

Projekt bo v razstavišču Kulturnega inkubatorja (Koroška cesta 18, 2000 Maribor) na ogled od četrtka, 11. maja 2023. Otvoritev bo ta dan ob 19. uri.

 

Predzgodovina Projekta  

Microbot V.4 spada v serijo šestnožnih bioničnih robotskih platform, ki jih je zasnoval Stelarc in izdelal ter realiziral Stefan Doepner skupaj z f18inštitutom iz Hamburga. Leta 1998 so uresničili eksoskelet, tri metre premera insektu podobnega robota s šestimi nogami, ki je podpiral umetnikovo telo – trenutno je razstavljen v Kleti Kulturnega Inkubatorja na Koroški 18. Leta 2006 pa so izdelali Walking Head, dva metra premera šestkrake avtonomne in interaktivne platforme s prikazano glavo avatarja – ki ga je MKC ekipa Platforme konS v mesecu aprilu preselila na razstavo na Sardinijo. Če je Exoskeleton Stelarcu omogočil, da se je "naselil" vanj in nadzoroval robotovo njegovo gibanje, je v projektu Walking Head umetnikovo telo odsotno in nadomeščeno z avatarjem. V primeru Microbota bo robot vstopiti v umetnikovo telo.

 

Življenjepis

  • Stefan Doepner, ki deluje na področju tehnološko zasnovane umetnosti in robotike, raziskuje današnje prevladujoče sprejemanje, uporabo in vpliv tehnologije na naše vsakdanje življenje. Na novo odkriva različne tehnološke naprave in ustvarja avtonomne sisteme (robote), ki prekinejo naš avtomatiziran odnos do tehnologije. Pesniški in absurdni predmeti in situacije, ki jih ustvarja, kažejo, da sodobna tehnologija, ki je tako avtomatsko vpeta v naše vsakdanje življenje že sama po sebi nekaj zastarelega. Podobno kot Stelarc raziskuje razmerje med človeškim telesom in tehnologijo skozi lastno izkušnjo in tako na novo izumljata zastarelo tehnologije skozi celoten ustvarjalni proces – od izdelave lastnih tehnoloških orodij do ustvarjanja umetniško utelešenih tehnoloških vizij.

  • Stelarc uporablja svoje telo kot medij in hkrati razstavni prostor, pri tem pa uporablja robotiko, proteze, medicinske instrumente, virtualno resničnost, internet in biotehnologijo. Pri raziskovanju zmožnosti podaljševanje in nadgradnja (zastarelega) človeškega telesa s pomočjo sodobne tehnologije Stelarc zavrača hipotetična ugibanja o možnih prihodnostih in verjame v pomen telesne - realne izkušnje.

Autorska raziskava in razvoj: Stefan Doepner

Ideja: Stelarc

Elektronika in programiranje: Lars Vaupel

Asistentka pri razvoju mehanike: Monika Pocrnjić


Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij "Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture".Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Intermedijske pustolovščine
Apr
4
to Jun 27

Intermedijske pustolovščine

Mlade ustvarjalce, željne pustolovščin v svetu intermedijske umetnosti (8+), vabimo na niz ustvarjalnih pustolovščin, kjer bomo raziskovali svet intermedijske umetnosti, ki obsega najrazličnejša področja: od elektrotehnike do 3D printa, spajkanja, "šraufanja" in podobnih vragolij. Začenjamo v torek, 4. aprila.

Otroci se bodo pri nas naučili veščin, ki pomagajo pri motoriki, reševanju problemov, lotili se bomo programiranja, ročnih spretnosti. Skupaj bomo tekom delavnic obiskali tekoče razstave v Kulturnem inkubatorju, se preizkusili v intermedijskih tehnikah, ter s pomočjo izkušenih mentorjev razvijali zanimive lastne projekte.

Prosto-časovne dogodivščine, ki se bodo odvijale vsak torek od 17. ure naprej v Kulturnem inkubatorju na Koroški cesti 18 v Mariboru, so razdeljene na tri sklope:


Kiparstvo in 3D oblikovanje

  • 4. 4. 2023: spoznali bomo, kako se lotiti 3D oblikovanja in 3D tiska, ter začeli razmišljati o lastni 3D skulpturi, ki jo bomo tekom meseca iz računalnika prenesli v resnični svet!

  • 11. 4. 2023 in 18. 4. 2023 bosta namenjena praktičnemu delu na lastnem modelu, raziskovanju in eksperimentiranju,
    25. 4. 2023 pa bomo iz narejenih 3D modelov pripravili razstavo.

Vežemo vezja

  • 9. 5. 2023 se bomo posvetili izdelavi klaviature iz žičk in gumbov ter mikrokontrolerja - kaj sploh to je in v kakšne namene ga lahko uporabljamo? (namig: samo domišljija je meja, uporaben je res za neskončno možnosti)

  • 16. 5. 2023, 23. 5. 2023, 30. 5. 2023 - raziskovali in eksperimentirali bomo z možnostmi, ki jih nudijo mikrokontrolerji, prižigali lučke, uporabljali senzorje, se naučili kako delujejo alarmi, "smart" naprave,...

Prostor in umetnost

V juniju bomo domišljiji in umetnosti pustili prosto pot. Program junijskih dogodivščin se bo oblikoval skozi prva dva meseca skupnega raziskovanja, razmišljanja in eksperimentiranja. Lahko se spustimo v biotehnologijo, raziskujemo zvok in/ali video, pokukamo v ozadje gledaliških predstav, sprogramiramo robota,...
Datumi: 6. 6. 2023, 13. 6. 2023, 20. 6. 2023, 27. 6. 2023

***Udeležba ni obvezna na vseh terminih, vaš otrok se lahko priključi ob katerem koli datumu in našli bomo način kako ga vključiti v proces.***

Udeležba je brezplačna, so pa za potrebe lažje organizacije dela zaželjene prijave.

Produkcija: Platforma konS / MKC Maribor



Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnosti je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij "Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture".Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Vinyl Fabrika in BREZODRA
Mar
18
12:00 PM12:00

Vinyl Fabrika in BREZODRA

  • Kulturni inkubator, GT22, Kibla Portal (map)
  • Google Calendar ICS

Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage je serija dogodkov, ki ga organizira MKC Maribor v okviru projekta konS, kjer glasbene stvaritve slovenskih ustvarjalcev v živo posnamemo na unikatno vinilno ploščo. Tokrat tudi v sodelovanju z društvom NAGIB in njegovim BREZODRA kot del zamisli o Mrežnem centru.

Za obiskovalce je tako ekipa Vinyl Fabrike skupaj z društvom Nagib pripravila pestro sobotno dogajanje, ki bo potekalo na treh lokacijah: Kulturni inkubator (Koroška cesta 18), GT22 (Glavni trg 22) in Kibla Portal (Valvasorjeva ulica 40). Program začnemo ob 12. uri v Kulturnem inkubatorju, sklenili ga bomo ob 20. uri v prostorih Kibla Portala.

Viny Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage

Četrto ploščo v seriji bosta z unikatnim zvokom napolnila Duf (Jaka Berger) in Shekuza (Miha Šajina), in sicer v soboto, 18. marca, ob 19. uri.

O sodelujočih umetnikih

Duf je Jaka Berger, eden najdejavnejših, najbolj ustvarjalnih in raznolikih bobnarjev, tolkalcev, skladateljev in improvizatorjev na slovenski glasbeni krajini v zadnjih petnajstih letih. Svoje ustvarjanje, uporabo različnih tehnik in tehnologije širi od njemu izhodiščnih tolkal do modularnih sintetizatorjev in vseh vmesnih postaj.

Miha Šajina je vsestranski umetnik, ki svoje glasbene veščine pili tudi v okviru benda Moveknowledgement, svojo ljubezen do elektronike in sintisajzerskih viž pa udejstvuje pod psevdonimom Shekuza, znotraj katerega raziskuje meje mogočega v zvočnem polju.

Društvo Nagib: BREZODRA

BREZODRA je nadaljevanje lanskega in hkrati dolgoletnega Nagibovega procesa raziskovanja, eksperimentiranja, premišljevanja in uprizarjanja onkraj ustaljenih prostorov in produkcijskih struktur.

BREZODRA je tokrat zasnovan kot večurna manifestacija različnih praks, formatov sobivanja in soustvarjanja, premislekov in diskurzov, namenjena iskanju ter preizpraševanju novih perspektiv in uprizoritvenih strategij, ki nastajajo ob premisleku o grajenju (novih) skupnosti in načinih drugačne prisotnosti, pozornosti in delovanja. Je zamisel in prispevek k razvoju novih modelov kulturne produkcije, ki se oddaljujejo od uveljavljenih sistemov produciranja in percipiranja umetniških del. Je poskus, ki gledalca vabi v izkustven vpogled v ustvarjalne metode, procese in (umetniško) delo nasploh.

Izklopite vse (digitalne) naprave, vzemite si čas in se nam v živo pridružite na večurnem prepletu raznovrstnih teritorijev podob, zamisli in formatov ustvarjalnega in skupnostnega udejanjanja!

PROGRAM

  • 12:00 @ Kulturni inkubator: Izkustven uvod v BREZODRA in kosilo

    Zasnova in izvedba: Anja Bornšek, v dialogu s Petro Hazabent / Nagib / ter ustvarjalno skupnostnjo in gledalci.

  • 14:00 @ Kulturni inkubator: ZVOK ŠAKALA / hodiperformativni zvočni sprehod

    Saška Rakef, Tina Kozin in Bojana Šaljić Podešva

  • 16:00 @ GT22: DELO V NASTAJANJU. UTOPIČNI POČITEK / slušni počitek in odprtje razstave
    Vesna Bukovec, Tia Čiček in Ana Čigon 

  • 18:00 @ Kibla Portal: MNOGOVRSTNE POKRAJINE: VEČERJA TEKOČIH ZGODB 
    Alicia Ocadiz in Tery Žeželj

  • 19:00 @ Kibla Portal: Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage

  • 20:00 @ Kibla Portal: “ŠE NEZNANO” edicija FUCKING HELL

    Kolektiv All the children

Število mest na dogodku omejeno, zato prosimo, da za prijavo pišete na info@nagib.si


Produkcija: Društvo NAGIB
Kuratorski proces: Petra Hazabent
v odprtem dialogu z Anjo Bornšek, Tomažem Tomljanovićem, Toni Soprano, Andrejo Kopač, Barbaro Kukovec, Katjo Kosi, Miho Horvatom idr.
Pomoč pri produkciji in promociji: Eneja Urnaut
Vizualne intervencije: Toni Soprano Meneglejte
Koprodukcija: MKC Maribor - Kulturni inkubator , Fundacija Sonda - GT22
Partnerji: Kibla, Vinyl Fabrika
Podpora zamisli o Mrežnem centru: MKC Maribor, Lutkovno gledališče Maribor, Narodni dom Maribor, Fundacija Sonda - GT22, Kreativni inštitut
Tehnična podpora: Marko Lük, Tomaž Tomljanović, Rob Canning in platforma konS
Finančna podpora: Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo

BREZODRA = nagib v skupnostni ustvarjalni proces zaznavanja, preizkušanja, premišljevanja in udejanjanja / sprehod k čutnemu nagovoru gledalca / razstava in utopični počitek / večerja tekočih zgodb / manifest(acija) / v iskanju / v trajanju / pobeg pred znanim / drsenje po zvočnih brazdah / vstop v drugačen časovno-prostorski kontinuum / mrežni programski poskus novih produkcijskih struktur / peklenski žur / še neznano...

konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] Andrej Žižek: city{making}sense
Mar
16
to Apr 13

[konS] Andrej Žižek: city{making}sense

Projekt city{making}sense (krajše tudi C{M}S) arhitekta in urbanista Andreja Žižka v sodelovanju z Inštitutom IRNAS raziskuje podatkovno realnost dreves, ki so implantirana v mestno tkivo. Projekt s pomočjo zbranih senzorskih podatkov raziskuje paralelno realnost bivanja dreves in možno vlogo dreves kot nosilcev senzorske infrastrukture.

S pomočjo senzorskih dodatkov, ki zaznavajo stanje okolja neposredno ob drevesu, se generira abstrakten odtis njegove eksistence. S svojo prisotnostjo drevesa oblikujejo mikroklimatski prostor v svoji neposredni okolici. S svojo prisotnostjo predstavljajo očišče, povezano z uporabniki urbanega prostora ter z mestom kot mega-strukturo.

Projekt C{M}S bo v Kulturnem inkubatorju, mariborskem vozlišču projekta konS, gostoval v sklopu programa konSekvence ≡ Fragmenti možnega ekosistema, ki se je v ljubljanski Cukrarni začel 3. marca, dogodki pa se bodo v Ljubljani, Velenju in Mariboru odvijali do 2. aprila (več o konSekvencah tukaj).

Časovnica dogodkov V Kulturnem inkubatorju:

  • 16. 3. ob 17:00 : /uvod /: Postavitev senzorične infrastrukture (odprti prostor, povezava z galerijo),

    Postavitev projekta bo v Kulturnem inkubatorju še do četrtka, 13. aprila.


O AVTORJU:

Andrej Žižek je arhitekt, urbanist in raziskovalec vpliva informacijskih tehnologij in odprtih podatkov na urbano transformacijo. Je soustanovitelj mariborskega laboratorija za digitalno fabrikacijo KreatorLab, platforme za citizen science in prenos znanja na področju sodobnih fabrikacijskih in informacijskih tehnologij. Je sodelavec DOBA Fakultete na področju upravljanja pametnih mest in sodelavec na projektu raziskovanja trajnosti metropolitanskih centrov. Je avtor več znanstvenih člankov na področju urbanih raziskav, avtor številnih arhitekturnih projektov in soavtor več razstav na področju arhitekture in prostora.


Produkcija: MKC Maribor/konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost

konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage 3
Mar
8
7:00 PM19:00

Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage 3

Vinyl Fabrika in Fazenbrifer live X Clockwork Voltage bodo že tretjič letos združili moči. V Kulturnem inkubatorju bodo glasbo v novo ploščo zarezali v sredo, 8. marca. Datumu primerno - 8. marec je dan žena - bosta tretjo ploščo zapolnili Beep Blip in Monitronica.

VEČ O FAZNBRIFER LIVE X CLOCKWORK VOLTAGE

Vinyl Fabrika: Faznbrifer live X Clockwork Voltage je serija dogodkov, ki jih organizira MKC Maribor v okviru projekta konS, kjer glasbene stvaritve slovenskih live acterjev v živo posnamemo na unikatno vinilno ploščo.

Cilj je predvsem vzpostavitev zanimivih in neobičajnih sodelovanj, izmenjavi mnenj in druženju, spoznavanju analognega zvoka in njegovega zapisa na gramofonsko ploščo.

Izbrani artisti so uveljavljeni v polju elektronske in eksperimentalne glasbe, največkrat pa so njihovi nastopi izvajani z neobičajnimi zvočili, DIY instrumenti, modularnimi sintetizatorji, ...

  • Poudarek je na improvizaciji, preizkušanju novih tehnik priklopov in uporabe različne glasbene opreme, zato z dogodki segamo preko ustaljenih glasbenih žanrov.

  • Vsi nastopi se bodo v živo posneli na vinilno ploščo s pomočjo projekta »Vinyl fabrika«, ki predstavlja produkcijsko-izobraževalno enoto za zapisovanje glasbe in drugih zvokov na gramofonske plošče - naprava, ki zvok "real time" vrezuje v vinilno ploščo.


Tehnična podpora: Zavod Cona, Nagib

Projekt konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] Delavnica jedkanja tiskanih vezij
Mar
2
5:00 PM17:00

[konS] Delavnica jedkanja tiskanih vezij

Naj se ti posveti!

Delavnica jedkanja tiskanih vezij

Si se spraševal_a, kaj je v ozadju raznih vezij, ki so v naših vsakodnevnih napravah in kako so sestavljena? Recimo v mobilnem telefonu, v TVju, synthesizerju?

Na tokratni delavnici bomo potek električnega signala raziskovali z najbolj dostopnim DIY načinom ustvarjanja vezij - z jedkanjem!

Kaj to je, zakaj je jedkanje najbolj smiselno uporabljati pri izdelavi prototipov in kaj vse lahko ustvarimo na ta način pa ti zaupamo na delavnici.

Delavnica je brezplačna, je pa na njo obvezna prijava:


Projekt #konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Partnerji: Kersnikova, Projekt Atol, Aksioma, Ljudmila, Cona Zavod, osmo/za, Akademija umetnosti Univerza v Novi Gorici, Mladinski center Velenje, LokalPatriot, MKC Maribor

View Event →
[konS] Projekt Line Rider 2006-2023 v Kulturnem inkubatorju
Feb
16
7:00 PM19:00

[konS] Projekt Line Rider 2006-2023 v Kulturnem inkubatorju

V zgodovini umetnosti so nekatera umetniška dela imela srečo, da so jih razumeli ne zgolj kot umetnost, pač pa tudi kot uporabna orodja, javne prostore, kulturne fenomene, meme. Line Rider je eno takih umetniških del. Na ogled bo v Kulturnem inkubatorju od četrtka, 16. februarja, dalje. Vrata odpremo ob 19. uri.

Line Rider, ki ga je septembra 2006 ustvaril slovenski umetnik Boštjan Čadež (znan tudi kot fšk), ko je bil še študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je klasična igra v peskovniku, v kateri narišeš stezo, po kateri se potem spušča sankač.

Koncept je enostaven, estetika minimalna, možnosti pa so neskončne. Črta, ki jo narišeš, je lahko enostavna, ali pa se razvije v razdelano risbo; odvisno od tvojega odnosa do lika, saj lahko risbo narišeš tako, da se bo sankač po stezi spuščal v nedogled, ali pa tako, da se bo zaletel ali padel na spektakularen način. Risalna deska nudi osnovna orodja za urejanje, brisanje in popravljanje delov risbe. Poleg tega je večja od ekrana, kar uporabniku omogoča, da nariše velike pokrajine.

Zaradi tega in popolne simulacije fizike (steza mora biti dovolj gladka, da lik ne pade s sani oziroma se sani ne razbijejo na koščke) ter možnosti snemanja in deljenja končne animacije se je igra Line Rider izkazala za nenavadno zasvojljivo in je enostavno postala internetni fenomen.

Potem ko je bila septembra 2006 objavljena na Deviantart, je bila izvirna igra predstavljena na številnih priljubljenih spletnih straneh (od Yahooja do Time Magazina), pojavila se je v nekaj reklamah za McDonald’s, obravnavali so jo v revijah o igrah in New York Timesu in celo uporabljali kot izobraževalno orodje za učenje fizike; dosegla je 34 milijonov prenosov in zasedla sedmo mesto na lestvici najpogostejših iskanj Google Zeitgeist (vir: Wikipedia); bila je plagirana, postala pa je tudi predmet številnih variacij in priredb. Še pomembneje pa je, da je nudila vsebino mnogim spletnim videom, s katerimi je na stotine uporabnikov delilo svoje trike in epske uspehe – ali epske neuspehe – v igri.

 

Medtem ko izvirno igro še vedno lahko brezplačno igramo na spletni strani linerider.com ali v aplikaciji pametnega telefona, se Čadež trenutno ukvarja z njeno 3D različico, ki se igra v virtualni resničnosti.

O UMETNIKU

Boštjan Čadež (1979) je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani študiral industrijsko oblikovanje. V zadnjih letih se kot intermedijski umetnik osredotočal predvsem na področje računalniške, v realnem času generirane in generativne grafike ter robotike, ki jih predstavlja v obliki performansov ter instalacij. Za svoja dela na področju oblikovalskih oziroma programerskih inovacij je prejel več uglednih nagrad in priznanj. V preteklosti je deloval tudi na področjih grafitov, ulične umetnosti in VJ-anja. Leta 2013 je prejel nagrado Zlata ptica v kategoriji intermedijske umetnosti.

O PROJEKTU

Avtor: Boštjan Čadež
Oblikovanje zvoka: Jaka Batič

Avtor dokumentarnega filma: Simon Intihar
Zahvala: Steven Wittens in Galerija Vžigalica Ljubljana
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
V okviru: konS – Platforma za sodobno raziskovalno umetnost
konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] Projekt Line Rider
Feb
16
to Mar 14

[konS] Projekt Line Rider

V zgodovini umetnosti so nekatera umetniška dela imela srečo, da so jih razumeli ne zgolj kot umetnost, pač pa tudi kot uporabna orodja, javne prostore, kulturne fenomene, meme. Line Rider je eno takih umetniških del. 

Line Rider, ki ga je septembra 2006 ustvaril slovenski umetnik Boštjan Čadež (znan tudi kot fšk), ko je bil še študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je klasična igra v peskovniku, v kateri narišeš stezo, po kateri se potem spušča sankač.

Koncept je enostaven, estetika minimalna, možnosti pa so neskončne. Črta, ki jo narišeš, je lahko enostavna, ali pa se razvije v razdelano risbo; odvisno od tvojega odnosa do lika, saj lahko risbo narišeš tako, da se bo sankač po stezi spuščal v nedogled, ali pa tako, da se bo zaletel ali padel na spektakularen način. Risalna deska nudi osnovna orodja za urejanje, brisanje in popravljanje delov risbe. Poleg tega je večja od ekrana, kar uporabniku omogoča, da nariše velike pokrajine.

Zaradi tega in popolne simulacije fizike (steza mora biti dovolj gladka, da lik ne pade s sani oziroma se sani ne razbijejo na koščke) ter možnosti snemanja in deljenja končne animacije se je igra Line Rider izkazala za nenavadno zasvojljivo in je enostavno postala internetni fenomen.

Potem ko je bila septembra 2006 objavljena na Deviantart, je bila izvirna igra predstavljena na številnih priljubljenih spletnih straneh (od Yahooja do Time Magazina), pojavila se je v nekaj reklamah za McDonald’s, obravnavali so jo v revijah o igrah in New York Timesu in celo uporabljali kot izobraževalno orodje za učenje fizike; dosegla je 34 milijonov prenosov in zasedla sedmo mesto na lestvici najpogostejših iskanj Google Zeitgeist (vir: Wikipedia); bila je plagirana, postala pa je tudi predmet številnih variacij in priredb. Še pomembneje pa je, da je nudila vsebino mnogim spletnim videom, s katerimi je na stotine uporabnikov delilo svoje trike in epske uspehe – ali epske neuspehe – v igri.

Medtem ko izvirno igro še vedno lahko brezplačno igramo na spletni strani linerider.com ali v aplikaciji pametnega telefona, se Čadež trenutno ukvarja z njeno 3D različico, ki se igra v virtualni resničnosti.


O UMETNIKU

Boštjan Čadež (1979) je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani študiral industrijsko oblikovanje. V zadnjih letih se kot intermedijski umetnik osredotočal predvsem na področje računalniške, v realnem času generirane in generativne grafike ter robotike, ki jih predstavlja v obliki performansov ter instalacij. Za svoja dela na področju oblikovalskih oziroma programerskih inovacij je prejel več uglednih nagrad in priznanj. V preteklosti je deloval tudi na področjih grafitov, ulične umetnosti in VJ-anja. Leta 2013 je prejel nagrado Zlata ptica v kategoriji intermedijske umetnosti.


O PROJEKTU

Avtor: Boštjan Čadež
Oblikovanje zvoka: Jaka Batič

Avtor dokumentarnega filma: Simon Intihar
Zahvala: Steven Wittens in Galerija Vžigalica Ljubljana
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
V okviru: konS – Platforma za sodobno raziskovalno umetnost

konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Kulturni dnevnik: Risanje zvoka in DJ delavnice
Feb
15
to May 17

Kulturni dnevnik: Risanje zvoka in DJ delavnice

  • Kulturni inkubator (map)
  • Google Calendar ICS

MKC Maribor je del Kulturnega dnevnika, ki v letu 2022 in 2023 s programom polni že svojo 15. sezono in ki ga organizira Narodni dom Maribor. MKC Maribor v sklopu Kulturnega dnevnika predstavi svoji enoti Kulturni inkubator in TV Metka na Koroški cest.

V Kulturnem inkubatorju bodo otroci v sklopu Kulturnega dnevnika na delavnici »Risanje zvoka« spoznali način ustvarjanja vinilnih plošč v VINYL FABRIKI, izvedli nekaj zvočnih eksperimentov in zapeli pesem ali celo kaj zaigrali. Njihova glasba se bo v živo zapisovala na gramofonsko ploščo, ki jo bodo odnesli s seboj v šolo.

Ogledali si bodo tudi razstavne prostore in aktualne razstave konSovih projektov.

V program je vključena še serija DJ delavnic pod okriljem Akademije Alphawave. V prostorih TV Metka bodo učenci spoznavali svet ustvarjanja zvoka in glasbe s pomočjo računalniških programov ter elektronskih instrumentov. Naučili se bodo kako posneti več slojev zvokov in iz njih sestaviti poslušljiv glasbeni izdelek. Naučili se bodo osnov ritma in melodike, »loopinga«, efektov, uravnavanja glasnosti itd. Po vsaki delavnici bodo tako ustvarili unikaten glasbeni izdelek.

Urnik delavnic

  • Sreda, 15. februar @ 10:00

  • Sreda, 22. februar @ 10:00

  • Sreda, 1. marec @ 10:00

  • Sreda, 15. marec @ 11:00

  • Sreda, 22. marec @ 10:00

  • Sreda, 29. marec @ 11:00

  • Sreda, 5. april @ 11:00

  • Sreda, 19. april @ 11:00

  • Sreda, 26. april @ 10:00

  • Sreda, 3. maj @ 10:00

  • Sreda, 10. maj @ 10:00

  • Sreda, 17. maj @ 11:00

Vstopnine ni!

o kulturnem dnevniku

Kulturni dnevnik Narodnega doma Maribor je za udeležence, organizirane šolske skupine, brezplačen projekt, ki je nastal z namenom, da spodbudimo šolajočo se mladino k lastnemu angažmaju in ustvarjanju ter obisku kulturnih ustanov, hkrati pa jim omogočimo, da čim bolje spoznajo različne poklice s področja kulture.

Bistvo Kulturnega dnevnika je kulturna vzgoja, katere pomemben del in eden od temeljnih ciljev je vzgajanje kritičnega in občutljivega gledalca in soustvarjalca kulturnih prireditev. Ob dogodkih so predvideni vodeni ogledi po ustanovah, spoznavanje zakulisja in poklicev in poustvarjalne dejavnosti, ki so tematsko povezane z vsebinami predstav oziroma predstavitev, katerim sledijo.

Tako imajo mladi poleg ogleda kulturne prireditve ali kulturne ustanove tudi možnost aktivne udeležbe, ki pripomore k razvijanju njihovih lastnih sposobnosti, spretnosti, domišljije in ustvarjalnosti. S tem je kulturnemu dogodku dodana nova razsežnost, ki zagotavlja kreativni razvoj šolajoče se mladine in učinkovito kulturno izobraževanje. Kulturni dnevnik je kulturni program, ki združuje večino mariborskih osnovnih šol in s tem zelo široko populacijo otrok ter preko 20 kulturnih ustanov iz zelo širokega spektra kulturnih vsebin, med njimi tudi vse vidnejše kulturne ustanove v mestu (več).

View Event →
[konS] Delavnica Nežen, a hrupen
Jan
24
5:00 PM17:00

[konS] Delavnica Nežen, a hrupen

V Kulturnem inkubatorju se bo odvila delavnica izdelave zanimivega DIY zvočila, ki ga je razvil Arnon Nongyao, eksperimentalni umetnik iz Chiangmaija na Tajskem. Instrument, ki ga bomo izdelovali, težko opišemo, je pa njegov razvoj med drugim utrl pot za ustvarjanje zvočnih orodij, ki so pametna, prilagodljiva, divja in enostavna tudi za začetnike v elektroniki.

Primerna je za vse, ki ste starejši od 16 let in vas zanimajo zvok, elektronika in DIY vragolije.

Delavnico bo v angleščini izvajal Marc Dusseiller.


Projekt konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
Intermedijska delavnica: konS otok v Vilinskem mestu
Dec
15
to Dec 22

Intermedijska delavnica: konS otok v Vilinskem mestu

KonS skupaj z MKC Maribor vabi na konS otok v Vilinskem mestu. Otok v Vilinski sobani bo namreč prizorišče intermedijske delavnice, ki bo potekala pod imenom konSov laboratorij za male in velike ustvarjalce.

Brezplačna delavnica bo v Vilinski sobani v Vetrinjskem dvoru, in sicer

  • v četrtek, 15. decembra, od 16. do 19. ure, in

  • v četrtek, 22. decembra, prav tako od 16. do 19. ure.

𝘒𝘢𝘬𝘰 𝘥𝘦𝘭𝘶𝘫𝘦 𝘦𝘭𝘦𝘬𝘵𝘳𝘪𝘬𝘢, 𝘬𝘢𝘬𝘰 𝘥𝘦𝘭𝘶𝘫𝘦𝘫𝘰 𝘯𝘢 𝘷𝘪𝘥𝘦𝘻 𝘬𝘰𝘮𝘱𝘭𝘪𝘤𝘪𝘳𝘢𝘯𝘦 𝘱𝘰𝘷𝘦𝘻𝘢𝘷𝘦 𝘳𝘢𝘻𝘯𝘪𝘩 𝘦𝘭𝘦𝘬𝘵𝘳𝘰𝘯𝘴𝘬𝘪𝘩 𝘥𝘦𝘭𝘰𝘷 𝘪𝘯 𝘬𝘢𝘬𝘰 𝘴𝘦 𝘭𝘢𝘩𝘬𝘰 𝘯𝘦𝘬𝘢𝘫 𝘯𝘢𝘳𝘪𝘴𝘢𝘯𝘦𝘨𝘢 𝘯𝘢 𝘱𝘢𝘱𝘪𝘳 𝘻𝘢č𝘯𝘦 𝘱𝘳𝘦𝘮𝘪𝘬𝘢𝘵𝘪?

Kako deluje elektronika, kako delujejo na videz komplicirane povezave raznih elektronskih delov in kako se lahko nekaj narisanega na papir začne premikati? Povezovali bomo žičke, ustvarjali s 3D penkali, pritiskali na gumbe in se ob tem noro zabavali. Predznanje ni potrebno, samo veselje do ustvarjanja in raziskovanja.

Delavnica je primerna za starost 8+

Vstop je brezplačen.


Projekt konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij “Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture”. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Vilinsko mesto organizira Narodni dom Maribor v sodelovanju z Zavod MARS Maribor in Hiša!, društvom za ljudi in prostore.

Vilinsko mesto je tudi del Čarobnega Maribora v organizaciji Visit Maribor, Mestna občina Maribor.

View Event →
[konS] Projekt ,ločene vrednosti Staša Vrenka
Dec
9
to Jan 8

[konS] Projekt ,ločene vrednosti Staša Vrenka

V petek, 9. decembra, ob 19. uri v Kulturnem inkubatorju vrata odpira razstava projekta ,ločene vrednosti avtorja Staša Vrenka. Otvoritveni dogodek bo trajal do predvidoma 21. ure, projekt pa bo za javnost na ogled vse do 8. januarja.

Foto: Katja Goljat

Projekt ,ločene vrednosti raziskuje simulacijski potencial podatkovnih procesov, ki predstavljajo ključni element sodobnih kulturno-tehnoloških formacij.

,ločene vrednosti naravne in družbene pojave v obliki digitalnih podatkovnih nizov s serijo prenosov med analognim in digitalnim ter signalnim in podatkovnim uporabijo za materializacijo podatkovnih modelov. Razstavljeni modeli digitalne podatke obravnavajo ne zgolj kot diskretna dejstva, ampak kot odprte dinamične materialne oblike.

 

Razstavni prostor zasedajo fosforescentni objekti in analogna projekcija elektronskega žarka z osciloskopskega zaslona. Projicirana krivulja je proizvedena s pomočjo posebej razvitega analogno-digitalnega orodja za signalno procesiranje, ki digitalne podatke iz simbolnega (CSV-) zapisa pretvarja v električno napetost. Takšna oblika omogoča analogno procesiranje signala in se v svoji pojavnosti približuje zveznosti, šumom in neponovljivosti fizičnih pojavov.

 

Na podlagi videoposnetkov tovrstnih osciloskopskih krivulj so bili v okolju za videogrametrijo, podprtem z AI, oblikovani 3D-modeli. Programsko okolje je linije samosvoje zaznalo kot tridimenzionalne objekte in v procesu ustvarilo globino, kjer je drugače ni. Ta transformacija ne temelji na perspektivičnem režimu vizualnosti, kot ga ponazarja camera obscura, temveč sloni na paralelnem razvoju, ki je dajal prednost vlogi podatkov in pomnožil in virtualiziral gledišče ter vodil do računalniškega modeliranja in grafike.

 

Podatkovni modeli so materializirani kot 3D tiskani objekti, ki ob sprejemanju in oddajanju svetlobe v svoji pojavnosti nihajo med virtualnim in fizičnim. Namesto pomenske ali funkcionalne vrednosti podatkovnih modelov ,ločene vrednosti v ospredje postavljajo njihovo plastičnost in formativno moč, obenem pa modelirajo tudi potencialnosti analogno-digitalnih tehničnih prepletov, ki jih podatki in impulzi prečijo v procesu.


Avtor: Staš Vrenko

Kuriranje in organizacija: Maja Burja

Razvoj orodja: Staš Vrenko (koncept, programiranje), Gregor Krpič (izdelava vezja)

Tehnična pomoč pri izdelavi orodja: Luka Frelih

Tehnična podpora: RogLab, osmo/za

Zahvala: Tomo Per

Produkcija: Društvo Ljudmila, laboratorij za znanost in umetnost

Organizacija razstave: MKC Maribor, konS ≡ Platforma

Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij “Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture”. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
[konS] Božična digitalna ustvarjalnica
Dec
8
5:00 PM17:00

[konS] Božična digitalna ustvarjalnica

Si predstavljaš Božička-robota? Ali jelko, ki pleše? Jelenčka, ki res teka, premika noge – po tleh IN po zraku!? Na delavnici LEGO robotike je to mogoče. Naredili bomo božične in novoletne osebe, živali ali okraske, ki bodo povezani z LEGO robotki in bodo zato “oživeli” – kul, ne?

Najprej bomo sestavljali iz kock LEGO Technics, nato pa jih povezali na »pametne kocke« in te programirali (v programu LEGO) tako, da se bodo naše kreacije premikale, kot bomo želeli.

Se sliši komplicirano? Pa ni. Bomo pokazali in pomagali mentorji. In sicer v četerek, 8. december, od 17. ure dalje v Kulturnem inkubatorju. Delavnica je primerna za otroke in mlade, stare med 9 in 15 let. Lahko tudi za mlajše, če so spretni v sestavljanju LEGO Technics ali so že spoznali programiranje in jim je bilo všeč.

View Event →
[konS] VJizložbe
Dec
5
to Dec 31

[konS] VJizložbe

Kulturni inkubator, prostor, v katerem deluje vozlišče konSa, bo v decembru s svojo animacijo spremenil v akvarij Matic Gselman. Matic se igra z možnostmi, ki jih ponuja globina, ustvarjena z relacijo med projektorjem in platnom/oknom ter skozi njih ustvarja privid vodnega ribjega kraljestva.

O AVTORJU:

Matic Gselman (11.10.1990) je slovenski scenograf. Zaključil je študij arhitekture na FG Maribor ter magistrski študij scenografije na oddelku za alternativno gledališče akademije DAMU v Pragi.

V prvih letih študija je kot asistent deloval s priznanim scenografom Markom Japljem, kasneje pa ustvarjal predstave tako v institucionalnih gledališčih (SNG Maribor, LG Maribor, LG Ljubljana, Mestno gledališče Ljubljansko), kot na neodvisni sceni (KUD Moment, Gledališče GLEJ, AGRFT, DAMU Praha). Nekatere izmed njih je bilo moč videti na festivalih Borštnikovo srečanje, Poletni lutkovni pristan, Festival studentskog pozorišta (Novi Sad) ...

V zadnjem času se ukvarja z raziskovanjem alternativnih uprizoritvenih praks, predvsem z vidika fizičnega in Site specific gledališča.

View Event →
Delavnica: DIY praznične lučke
Nov
25
5:00 PM17:00

Delavnica: DIY praznične lučke

V Kulturnem inkubatorju bo v petek, 25. novembra, potekala kreativna delavnica izdelave prazničnih lučk. Otroci od 9. do 13. leta starosti se bodo urili v 3D modeliranju. Začetek ob 17. uri.

Otroci bodo na delavnici s pomočjo lastne domišljije in orodja za modeliranje Tinkercad lahko ustvarili unikatne praznične lučke, ki jih bomo natisnili s pomočjo 3d tiska z nalaganjem staljenih plasti (FDM - fused deposition modeling). Spoznali bodo osnovne zakonitosti 3D tiska, CAD orodje za 3d modeliranje -Tinkercad in CAM orodje za krmiljenje stroja - CURA. Sledil bo slavnostni prižig lučk, ki jih bodo otroci lahko odnesli domov.

Delavnica je brezplačna, a je potrebna predhodna prijava.

Organizacija: KreatorLab, konS in MKC Maribor

View Event →
21. festival Drugajanje: delavnica
Nov
22
to Nov 23

21. festival Drugajanje: delavnica

Festival Drugajanje je koncentriran kratek festival sodobne umetnosti, ki bo tokrat potekal od 28. do 30. novembra, kot uvod v festivalsko dogajanje pa bo dvodnevna delavnica, ki bo že 22. in 23. novembra. Prizorišči brezplačnih dogodkov bosta Kulturni inkubator in Amfiteater II. gimnazije Maribor.

Festival Drugajanje je dvajset let potekal v Mariboru, večinoma v gledališču II. gimnazije, v Amfiteatru. Začeli so ga z željo, da mlade seznanijo s sodobno uprizoritveno umetnostjo in zato vsa leta programski fokus ostajata sodobno gledališče in ples, predstave, ki jih v festival uvrščajo, pa so nabor najkvalitetnejših sodobnih predstav, ki jih organizatorji v prvi vrsti predstavijo mladim Festival je sicer odprt tudi za splošno občinstvo, ki ga vsa leta redno obiskuje. Predstave so brezplačne. Letos smo organizatorji narediliše korak naprej in 21. festival DRUGAJANJE pripravljajo kar v treh mestih, v Mariboru, na Ptuju in v Novi Gorici.

Program 21. Drugajanja v Mariboru

  • Torek, 22. november, in sreda, 23. november

    17.00 @ Kulturni inkubator: Mali Weil: Šola medvrstne diplomacije in študije volkodlaka /delavnica/

  • Ponedeljek, 28. november

    19.00 @ Amfiteater ll. gimnazije Maribor: Počemučka: UNDER CONSTRUCTION /avtorska predstava/

  • Torek, 29. november

    19.00 @ Amfiteater ll. gimnazije Maribor: Agate Bankava, Artūrs Čukurs, Andrejs Jarovojs: IZGUBLJENE PESMI /plesna predstava/

  • Sreda, 30. november

    ob 18.00 @ Kulturni inkubator: ŠE NEZNANO /delo v nastajanju/

    ob 19.00 @ Amfiteater ll. gimnazije Maribor: Jan Rozman & Julia Keren Turbahn: REČI REČI /gibalna predstava/


Več informacij na voljo na tej povezavi ali elektronskem naslovu.
Organizator: BUNKER, zavod za organizacijo in izvedbo kulturnih prireditev
Partnerska šola v Mariboru: II. gimnazija Maribor
Program in izvršna produkcija: Alma R. Selimović // Programski svetovalci: Mojca Jug, Lea Kukovičič, Ivan Lorenčič // Producentke: Ajda Koloini, Špela Kopitar, Anja Vrhovšek // Odnosi z javnostmi: Tamara Bračič Vidmar // Tehnični direktor: Igor Remeta // Tehnična koordinatorja: Andrej Petrovčič, Sani Smajić // Tehniki: Duško Pušica, Vid Starman, Manca Vukelič // Lektura: Irena Androjna Mencinger // Prevod: Tadej Turnšek // Oblikovanje: Tanja Radež //

Drugajanje so omogočil: Ministrstvo za kulturo RS
V sodelovanju z: Nagib, KonS, Mladinski kulturni center Maribor (MKC Maribor) – Kulturni inkubator

View Event →
Terarij groze
Oct
29
5:00 PM17:00

Terarij groze

V duhu noči čarovnic boste lahko ustvarili lastno mini dioramo groze. Delavnica bo v prostorih Kulturnega inkubatorja pod okriljem platforme konS potekala v soboto, 29. oktobra, ob 17. uri.

Naučili se boste osnove, kako posaditi vašo rastlino in zanjo skrbeti, tako da bo ostala živa, prav tako pa boste lahko terarij okrasili s strašnimi predmeti, ki jih bomo za vas pripravili s pomočjo 3d tiska z nalaganjem staljenih plasti [FDM – fused deposition modeling].

Strašne predmete [smrtne glave, nagrobnike, strašna drevesa, buče,..] boste lahko na delavnici pripravili z osnovno barvo ter jih pobarvali in integrirali h grmastemu jetičniku [Hebe Hybride], ki ga boste posadili glede na željeno obliko diorame.

Število mest je omejeno, zato se prijavite tukaj:


konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost // izbrana na javnem razpisu za izbor operacij "Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture". Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
konS x MFRU izkustvena delavnica: ParkŽur (8+)
Oct
10
5:00 PM17:00

konS x MFRU izkustvena delavnica: ParkŽur (8+)

Ekipi Mednarodnega festivala računalniške umetnosti (MFRU) in platforme za sodobno raziskovalno umetnost konS vabita na izkustveno delavnico parkŽur.


Se želite zaplesti med korenine dreves? Jim prisluhniti? Aktivno opazovati in raziskovati naravno okolico na zabaven način?

Delavnica parkŽur vas bo na ozaveščen način vodila v raziskovanje in spoznavanje okolice. Podali se bomo na pot vzpostavljanja tihe skupnosti, senzibilizacije za prostor in drug drugega. Narava in človek sta že od nekdaj neločljivo povezana. Naravno okolje je že v preteklosti v številnih raziskovalcih in umetnikih budilo željo po raziskovanju, občudovanju in lepoti. veliko umetnikov še danes največ navdiha najde prav v naravi; skozi mnogotera izrazna sredstva ga nato prevedejo v umetniški jezik. Predvsem intermedijski umetniki nemalokrat uporabljajo tudi sodobno tehnologijo.

Otroci bodo spoznali svet sodobnih umetnikov in metodo umetniške raziskave. Preko poslušanja in opazovanja okolja, po katerem hodijo vodeno, bodo odkrivali, kako se umetniki senzibilizirajo za dojemanje narave in okolja. Zbor udeležencev bo ob 17. uri v Kulturnem inkubatorju (Koroška cesta 18), potem pa se bodo podali na 60 minut dolgo izkušnjo po Mestnem parku. Mentorici delavnice bosta Tadeja Pungerčar in Barbara Kapelj.


Delavnica je brezplačna, a je na njo potrebna predhodna prijava.

Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij “Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture”. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →
konS x MFRU delavnica: Ustvarjanje glasbe z zvoki iz okolja (14+)
Oct
8
5:00 PM17:00

konS x MFRU delavnica: Ustvarjanje glasbe z zvoki iz okolja (14+)

Ekipi Mednarodnega festivala računalniške umetnosti (MFRU) in platforme za sodobno raziskovalno umetnost konS sta ob 28. izvedbi festivala MFRU združili moči in pripravili delavnico z naslovom Ustvarjanje glasbe z zvoki iz okolja.

Pri ustvarjanju glasbe prevladuje prepričanje, da je zanjo potrebnih veliko tehnične opreme in sredstev, kar pa ne drži nujno – glasbo lahko ustvarjamo tudi na druge zelo kreativne načine. Z razširjeno uporabo pametnih telefonov so se uporabniki hitro naučili izražanja skozi fotografijo, na podoben način pa je dandanes možno tudi ustvarjanje glasbe.

Cilj delavnice je mladim prikazati, kako z minimalnimi sredstvi in vsem dostopno tehnologijo ustvariti lastno (pop) skladbo, hkrati pa bomo med mladimi poskusili spodbuditi ustvarjanje ter inovativnost na sebi lasten način, brez ogromnih količin denarja za tehnično opremo, studie in ostale konvencionalne elemente glasbene industrije. Mentor delavnice je Jaka Berger, primerna pa je za udeležence, stare 14 let ali več.

Delavnica je brezplačna, a je na njo potrebna predhodna prijava:

Projekt konS - Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij “Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture”. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

View Event →