Napovedujemo MFRU30: 30. Mednarodni festival računalniške umetnosti

napovedujemo mfru30: 30. mednarodni festival računalniške umetnosti

PRAZNE POLICE: POSTPOTROŠNIŠKE VIZIJE PO KONCU POSLOVANJA

Od 18. do 27. oktobra 2024 // Velika kavarna na Glavnem trgu in Kulturni inkubator

30. Mednarodni festival računalniške umetnosti pod krovnim imenovanjem MFRU30: Prazne police. Postpotrošniške vizije po koncu poslovanja bo znova vzpostavil vozlišče multidisciplinarnih umetnic_kov, tematik ter razstavnih, interaktivnih in diskurzivnih dogodkov. Festival bo potekal med 18. in 27. oktobrom 2024 v Veliki kavarni na Glavnem trgu v Mariboru.

Obenem vabimo na uradno otvoritev festivala, ki bo 18. oktobra ob 19. uri v osrednjem prizorišču na Glavnem trgu 1.

30MFRU banner

Razstavljajo: freštreš, Dasha Ilina, Rok Kranjc, Pablo Somonte Ruano, Alice Strete & Simon Browne, Undoing.Studio, Xcessive Aesthetics, Inari Wishiki
Kurirata Davide Bevilacqua in Lara Mejač.

Letošnja izdaja Mednarodnega festivala računalniške umetnosti z naslovom Prazne police. Postpotrošniške vizije po koncu poslovanja raziskuje položaj digitalne in medijske umetnosti v smeri trajnostnih in socialnih oblik življenjskih ekonomij in trgovanja z blagom.

Ob opazovanju globalne polikrize in vse pogostejših razpravah o opuščanju kapitalistične logike se poraja vprašanje, kako bi bila ta prihodnost videti in kako bi jo lahko dosegli. Namesto iskanja vnaprej pripravljenih rešitev festival poziva k nekonvencionalnemu razmišljanju, eksperimentalnemu okolju in procesom, ki se osredotočajo na skupnost, pri čemer si predstavljamo, kako bi bil lahko postpotrošniški svet strukturiran in kako bi deloval.

Program festivala združuje gospodarstvo, ekologijo in intermedijski diskurz in se osredotoča na temeljna področja, kot so nepremičnine in urbana regeneracija, prehrana in osnovne potrebe, moda in lepota, tehnologije in zabava, pa tudi nostalgija in rituali ter splošna kritika življenjskega sloga, povezanega z bogastvom posameznika. Sodelujoči umetniki v svojih delih razmišljajo o teh razsežnostih in zavzemajo kritično stališče do skupnih vrednostnih sistemov, hkrati pa uporabljajo njihova protislovja za razvoj vizij in orodij za družbeno življenje, ki se ne osredotoča zgolj na potrošnjo.

Aktualna festivalska edicija Prazne police išče izvedljive alternative za projekte z majhnim vplivom na okolje, ki so regenerativni, usmerjeni v skupnost in ki v kontekstu izrednih podnebnih razmer prispevajo k snovanju radikalne reorganizacije družbe.

Predstavljamo kuratorja 30. Mednarodnega festivala računalniške umetnosti;

Davide Bevilacqua je medijski umetnik in kurator, ki ga zanimajo omrežne infrastrukture, tehnološki aktivizem in eksperimentalne oblike predstavitve umetniških del in raziskovanja. Trenutno se ukvarja z okoljskim in družbenim vplivom spletnih tehnologij in platform, kritično vrednoti digitalni greenwashing in išče izhode iz kapitalizma platform.

Lara Mejač deluje kot samostojna kuratorka in producentka na področju sodobne vizualne in intermedijske umetnosti. Med letoma 2016 in 2023 je bila kuratorka, producentka in koordinatorka programa v galeriji DobraVaga. Poleg tega je kurirala in producirala razstave v različnih galerijah v Sloveniji in tujini, med drugim v Ravnikar Gallery Space, Galeriji Kresija, Galeriji Fotografija, Galeriji Vžigalica, Galeriji Škuc, Galeriji Miroslava Kraljevića - GMK (Zagreb), Improper Walls (Dunaj) ter sodelovala pri organizacij različnih projektov, kot sta na primer sejem internetne umetnosti Yami-Ichi (v produkciji Kina Šiške, Aksiome in Računalniškega muzeja) in poletna šola ARIA (v produkciji Projekta Atol in revije Šum). Leta 2021 je kurirala spletno razstavo Off the Hook: Accept and Continue, s tematiko spletnih razstav in virtualnih prostorov pa se je ukvarjala tudi v svoji magistrski nalogi. Je kuratorka intermedijskega razstavnega cikla Enter Here v Ravnikar Gallery Space ter soustanoviteljica in članica kuratorske ekipe revije ETC.