11.10, Radio Maribor
Etika v sodobnem plesu
radijska tribuna
Radio Maribor (Pohorje 93,1 MHz, Boč 90,4 MHz, Ožbalt 87,7 MHz, Trbonje 93,8 MHz)
Gostje:
- Katarina Barbara Kaučič
- Maja Lamovšek
- Mojca Kasjak
- Jasmina Založnik
Moderira: Irena K. Cizerl
Produkcija: Plesna Izba Maribor, MKC Maribor, v sodelovanju z Radijem Maribor
Merila človeškega hotenja in ravnanja se zmeraj izražajo v določeni vsebini in obliki.
Je etika v sodobni plesni umetnosti dovolj zaznavna, pojavna oz. izražena? So etične komponente nasploh dovolj prisotnev umetnosti danes? Če so, kako jih zaznavamo kot avtorji, izvajalci in kako jih zaznavamo kot gledalci? Ali jih kot ustvarjalci vnašamo v sam proces umetniškega ustvarjanja? Kako etika določa tudi končni produkt? Je lahko plesna predstava idejno dobra, nima pa etičnih komponent? In obratno?
V radijski tribuni bomo odpirali tovrstna vprašanja in razpravljali tudi o vsebini etičnih odnosov med soustvarjalci. Dotaknili se bomo etike v kulturno-političnem delovanju, etičnih vidikov v posamezniku do njega samega in prenosa le-tega v umetniško ustvarjanje.
18.00, GT 22
Enya Belak Gupta in Ajda Tomazin
Bližine
video razstava in otvoritev festivala
Razstava bo na ogled do 30. 9. 2017. Galerija je odprta med 12 in 19 uro.
Izbrana dela:
Enya Belak Gupta: Za zaprtimi očmi; Videti se videti; Delta
Ajda Tomazin: Mreža V nastajanju, Plešoča Jess; _In ACTO _
Selekcija in postavitev: Jasmina Založnik v dialogu z Enyo Belak Gupta in Ajdo Tomazin
Razstava Bližine je poskus vzpostavljanja dialoga med izbranimi deli Enye Belak Gupta in Ajde Tomazin. Z vzpostavljanjam bližine med deli ustvarjalk smo poskušali odpreti tudi nevarno bližino, ki se vzpostavlja med telesom snemalca in telesom objekta, med notranjim in zunanjim, med vidnim in nevidnim, med izmuzljivim, (ne)ujemljivim in predvsem percipiranjem stanj, podob, pogledov in njihove prekoračitve, odvodov, prisotnosti.
Enya Belak Gupta: Za zaprtimi očmi
Se spomniš občutka, ko se znajdeš v istih sanjah, istem prostoru, z istimi strahovi in mislimi.
Ujet v nezan svet. Izoliran pred realnostjo. Z željo po izhodu, vendar tu ni izhoda. Je samo še en cikelj istega potovanja.
Performer: Elif Knight
Leto: 2017
Enya Belak Gupta: Videti se videti
Kaj je lepota? Telo? Ali realnost? S premikanjem realnosti v različnih prostorih ustvarjamo samopodobe in identitete svojega, ženskega telesa.
Video je bil ustvarjen v sodelovnju z Mašo Hawlina za plesno miniaturo Videti se videti.
Model: Maša Hawlina
Leto: 2013
Enya Belak Gupta: Delta
''Empty your mind, be formless, be shapeless - like water.'' (Bruce Lee)
Video je bil vključen v predstavo Kaje Teržan.
Performer: Kaja Teržan
Leto: 2014
Ajda Tomazin: MREŽA v NASTAJANJU
Video raziskuje termina DOMIŠLJIJA PRIČAKOVANJ, ki opisuje podobe, ki nastajanjo skozi proces pričakovanja in imajo hkrati ustvarjalni in spremenljiv potencial; Pričakovanje, kot zavestni mentalni proces podob in na drugi strani Domišljija kot odprtost in potencial možnosti rasti podobe, ki za razliko od pričakovanja ni vezana na pretekle izkušnje.
Video je povzetek dogajanja na rezidencah in prostorkih instalacij, ki so bile postavljene in predstavljene v Nemčiji in Slovenji.
Obiskovalci: Kristine Preuss, Stefan Hoelscher, Frank Max Mueller, Lili Mihajlović, Jost van Harlessem, Anja Bornšek, Seung Hee Lee, Christoph Bahr, Monika Raić, Christian Kullick, Jens Barth, Ivan Perez.
Leto: 2013
Ajda Tomazin: PLEŠOČA JESS
Video je baza projekta GLOBAL_SISTER, ki raziskuje, opazuje in uresničuje diskurz in primerjavo življenja v Avstraliji in Evropi. Video je kolaž, ki povezuje avstralsko umetnico Jessico Devereux na rezidenci v Zagrebu ter slovensko umetnico Ajdo Tomazin na rezidenci v Frankfurtu.
Koncept in performans: Jessica Devereux and Ajda Tomazin
Leto: 2014
Ajda Tomazin: _IN ACTO _
Gre za percepcijo telesa, bližine, zamegljenosti in zaupnja.
Video je dokumentacija plesa na Mednarodni Poletni Plesni Šoli Ljubljana.
Video dance delavnica: Darko Dragičević
Delavnica IN ACTO: Davide Sportelli
Plesalci: Vanessa Cokaric, Tamara Polanc, Jerca Klinar and Andreas Lay
Leto: 2016
Mlada perspektivna ustvarjalka, magistrica filmske režije Enya Belak Gupta na Goldsmiths Univerzi v Londonu, deluje na področju filma, sodobnega plesa, gledališča in vizualnih komunikacij. S svojimi dosežki je bila večkrat vidno izpostavljena in nagrajena. Med drugim je prejela nagrado Ksenije Hribar za perspektivno plesalko. Sodelovala je s slovenskimi in tujimi avtorji pri različnih projektih. Kot samostojna avtorica se je predstavila s številnimi projekti, kot so Luminary (kratko igrani film), Rdeča fontana (kratki plesni film), Deklica z zmajem (plesna predstava), The Daddy Project (plesna predstava) in drugimi. Razvija svojo metodo dela, ki jo je poimenovala montažna koreografija. Prepoznavna je kot režiserka, scenografka, plesalka, koreografinja in oblikovalka.
Ajda Tomazin (Ljubljana - Slovenija) je zaključila umetniško gimnazijo za sodobni ples. 2006 je bila sprejeta na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je 2011 diplomirala. Eno leto je vzporedno študirala na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo na oddelku za film in televizijo, leta 2014 pa je zaključila magistrski študij koreografije in performansa na Inštitutu za Gledališke znanosti na Univerzi v Giessnu v Nemčiji. Od leta 2005 deluje inetrdisciplinarno na področjih plesa, perfromansa, oblikovanja in vizualne umetnosti. Njen zadnji projekt je triologija Imagination of Expectations, ki je sestavjena iz instalacije Net in Work, performansa String Theory in raziskovalnega perfromansa Avdicija za Producente.
18.00, GT 22
Petra Kapš (alias OR poiesis)
Zlati Zid. Raj. Sekvenca bližine.
performans in knjiga umetnice v nastajanju
Knjiga Zlati Zid nastaja v sodelovanju s Salon für Kunstbuch
Tisk karticwww.artbook-print.com
S podporo Mestne občine Maribor, Ministrstvom za kulturo RS
Iščem reko, najdem zid, izmerim ga v bolečih korakih.Delo se poglablja v fenomen zidu (intimno plat invocira izvedba performansa v situaciji vmes med dvema nasproti sedečima osebama, družbeno vstopa z reprezentacijo konkretne stvarnosti). Vizualni material temelji na dolgotrajni, mesec dni trajajoči avtoričini hoji vzdolž reke Wienfluss na Dunaju, ko je na vsakih nekaj korakov naredila fotografski posnetek zidu. Hojo sedaj nadaljuje gib rok in dlani, molkse nadaljuje. Preteklost se v sedanjo navzočnost prenaša s pozlačenimi prsti.
Petra Kapš (alias OR poiesis) svoje delo tke vmes med umetnostjo zvoka, radia, časprostor poezijo, performansom, knjigami in refleksijo. Ob vsej eteričnosti zvoka ji je središčna fizična prisotnost telesa. V svojih delih se posveča auralnim aspektom sodobne družbe, tišini posameznika, tematizaciji časa v asinhroni digitalni realnosti. Trenutno se poglablja v paradiž.
20.00, Lutkovno gledališče Maribor
Kaja Lorenci
Morda na videz kdaj kot vsi ljudje
plesna predstava
Avtorica: Kaja Lorenci
Soustvarjalci in izvajalci: Katja Legin, Kaja Lorenci, Ivan Mijačević, Dejan Srhoj, Nataša Živković
Glasba: sz3
Dramaturgija: Rok Vevar
Oblikovanje luči: Urška Vohar
Izvršna produkcija: Sabina Potočki
Produkcija: Emanat
“Na vajah smo med ‘srečevanji’ preposlušali ogromno komadov na temo slovesa. Tako se je porodila ideja za naslov, ki bibil en verz iz komada. Tale verz združuje dvoje: 1. zveni kot nekaj, kar ni čisto jasno oziroma do konca izoblikovano, obvisi v zraku, čaka na dopolnitev. In, 2. v predstavi se ukvarjamoz vsakodnevnostjo, ki jo posredujemo z nekimi formalnimi postopki. Oziroma natančneje, skozi določene metode ‘početja’ iščemo špranje, skozi katere lahko uprizarjamo vsakodnevnost. Prehajanje med formalnimi postopki in spontanostjo ustvari križišče, izmenjavo posamičnosti, individualnosti in splošnosti.” (Kaja Lorenci)
Kaja Lorenci (1981) je plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja. Leta 2006 je diplomirala na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Po končanem študiju je kot plesalka sodelovala v predstavah Andreje Rauch Podrzavnik, Mateje Bučar, Gregorja Luštka in Rosane Hribar, Madeleine Karlsson in Aleksandre Stratimirović, Shimrit Golan, Katje Legin, Nataše Berce, Karmine Šilec (Carmina Slovenica). Z avtorsko predstavo Zven telesne tišine (2011) je v sodelovanju z Ivanom Mijačevićem začela razvijati svojevrstno metodo ustvarjalnega dela in pristopa h gibu. Predstava je bila izbrana za Gibanico 2013 in kasneje uspešno gostovala tudi na Hrvaški plesni platformi. Več let je poučevala sodobno plesno tehniko na SVŠGL, umetniški gimnaziji, trenutno pa na AGRFT opravlja magistrski študij iz umetnosti giba.