NOVINARSKA ŠOLA MKC MARIBOR
Jazz ‘ma mlade je odlična odskočna deska
Intervju z Jakobom Jonom Doblekarjem iz zasedbe J.J.A. Jazz Trio
V svetu, kjer jazz pogosto povezujemo s preteklostjo in starejšimi generacijami, prihaja svež veter iz vrst izjemno mladih, a tehnično dovršenih in glasbeno zrelih izvajalcev. Eden izmed njih je Jakob Jon Doblekar, pianist, bobnar in organist, ki s svojo zasedbo J. J. A. Jazz Trio dokazuje, da je jazz žanr, ki je našel svoje mesto tudi med mladimi. Po avgustovskem nastopu na festivalu Jazz ‘ma mlade 2025 je stopil še pred mikrofon Novinarske šole MKC Maribor.
Foto: Hana Požgan Fišinger
J. J. A. Jazz Trio sestavljajo bobnar Aleksander Črtalič (2006) in kitarist Julij Ogulin (2008), ki obiskujeta Konservatorij za glasbo in balet v Ljubljani, ter organist Jakob Jon Doblekar (2011), ki poleg klavirja igra tudi orgle. Pod vodstvom mentorja Braca J. Doblekarja so leta 2021 sestavili J. J. A. Jazz Trio. Nastopajo na različnih kulturnih prireditvah. Izvajajo jazz standarde, avtorsko in moderno jazz glasbo.
Kako ste se kot zasedba J. J. A. Jazz Trio prvič našli in kakšna je bila vaša skupna glasbena pot od leta 2021?
Z bobni sem začel pri petih letih, z vstopom v osnovno šolo pa še s klavirjem v glasbeni šoli. Pri devetih letih sem se udeležil tekmovanja TEMSIG v kategoriji jazz klavirja in osvojil zlato priznanje. Leto kasneje smo ustanovili J. J. A. Jazz Trio – v začetni zasedbi sem igral jaz na klavirju, Jaša Krevh na kontrabasu in Aleksander Črtalič na bobnih. Skupaj smo dvakrat nastopili na TEMSIG-u in obakrat osvojili prvo nagrado. Leta 2023 sem začel igrati še jazz orgle, v zasedbi pa se je kontrabas zamenjal s kitaro – priključil se nam je Julij Ogulin, kasneje tudi pevka Flora Krampač. Danes še vedno občasno nastopam s triom J. J. A., poleg tega pa sodelujem z jazz glasbeniki, kot so Ratko Divjak, Primož Grašič, Janez Bončina Benč, Drago Gajo.
Kako je igrati jazz – žanr z dolgo tradicijo – kot mladi glasbenik?
Z jazzom sem se spoznal zelo zgodaj, že pri štirih letih. Navdušil me je moj oče, Braco Doblekar, ki je tudi moj mentor. Doma smo imeli družinski trio: oče na bobnih, mama na bas kitari in jaz na klavirju. Zato je bil jazz zame vedno nekaj povsem vsakdanjega.
Kateri jazzovski umetniki ali skupine vas najbolj navdihujejo in kako to vpliva na vaš zvok?
Zelo me navdihujejo pianisti, kot so Chick Corea, Herbie Hancock, pa tudi naša odlična pianista Renato Chicco in Marko Črnčec. Med organisti pa najraje poslušam Joeya DeFrancesca in Pata Bianchija. Njihova glasba me motivira, vpliva na moj stil igranja in razumevanje jazzovske harmonije.
Kako nastaja vaša avtorska glasba? Kdo prinese idejo in kako skupaj razvijate kompozicije?
Nekaj avtorskih skladb je zame napisal moj oče in smo jih že večkrat izvajali na nastopih. V prihodnje pa se želim še bolj poglobiti v lastno komponiranje in razvijati svoj izraz.
Kakšna je vloga vašega mentorja Braca J. Doblekarja pri vašem razvoju in kako se ta prenos znanja kaže v vaši igri?
Njegova vloga je ključna – ne samo kot mentor zasedbi, ampak tudi meni osebno. Veliko me je naučil o improvizaciji, o razumevanju strukture skladb in o pomenu dinamike v jazzovskem izrazu. Brez njegovih nasvetov in priredb tudi naši uspehi na tekmovanjih verjetno ne bi bili tako visoki.
Kako doživljate razliko med igranjem klasičnih jazz standardov in sodobne jazz glasbe? Katera vam bolj leži?
Pri učenju je treba začeti z osnovami – in jazz standardi so osnova. Ker pa sem še mlad, me seveda zelo privlačijo tudi sodobnejši jazzovski slogi. Bolj ko jih raziskujem, bolj uživam v njih. A še vedno mi je igranje jazz standardov zelo blizu.
Kaj vam pomeni nastop na festivalu Jazz 'ma mlade – kot mladim izvajalcem in predstavnikom nove generacije jazzistov?
Zelo veliko. Takšen festival nam omogoča, da se predstavimo širšemu občinstvu, spoznamo druge glasbenike in dobimo nove izkušnje z nastopanjem. To je odlična odskočna deska za vsakega mladega jazzista.







Ali se vam zdi, da jazz danes odpira prostor za eksperimentiranje in hibridne žanre? Bi si želeli sčasoma vključiti tudi druge stile?
Seveda. Jazz se nenehno razvija – od eksperimentalnega do free jazza in vse do fuzij z drugimi zvrstmi. Tudi sam v svoj program vključujem različne vplive in se ne omejujem. Rad raziskujem in preizkušam nove kombinacije zvokov.
Kako gledate na prihodnost vaše zasedbe – imate načrte za izdajo albuma, turnejo ali sodelovanja z drugimi glasbeniki?
Jazzisti ne delujemo le v stalnih zasedbah, ampak pogosto sodelujemo z različnimi glasbeniki. Tudi sam želim v prihodnje igrati z raznolikimi zasedbami – vključno z J. J. A. Jazz Triom. Imam tudi željo posneti avtorski jazz album in ga predstaviti na turneji. Ampak vse ob svojem času – navsezadnje sem star šele 14 let in je še vse pred menoj.
Avtorica besedila: Rona Valant Sičanović
Prispevek je nastal v sklopu Novinarske šole MKC Maribor, ki jo organizira Mladinski kulturni center Maribor. Programe MKC Maribor omogoča Mestna občina Maribor.