MFRU 2022: Prva celovitejša predstavitev Janeza Strehovca pri nas

Osrednja razstava letošnjega 28. Mednarodnega festivala računalniške umetnosti, katere namen je izpostaviti ključne in pomembne ustvarjalce, teoretike in raziskovalce, ki so vidno prispevali k razvoju računalniške umetnosti pri nas in s tem tudi k festivalu, bo tokrat posvečena Janezu Strehovcu (1950), slovenskemu pesniku, filozofu in raziskovalcu medijske umetnosti ter kulture, avtorju osmih znanstvenih knjig, med njimi Text as Ride (Morgantown: WV UP, 2016) in Contemporary Art Impacts on Scientific, Social, and Cultural Paradigms: Emerging Research and Opportunities (Hershey, PA: IGI Global, 2020).

Foto: Mitja Lorenčič

Avtorja bomo predstavili s pregledom njegovih knjižnih publikacij, revijalnih zapisov in tudi posnetkov predavanj. Ob tej festivalski izdaji je Narvika Bovcon, novomedijska umetnica, kustosinja, recenzentka in univerzitetna profesorica, pripravila poglobljen zapis o njegovem delu.

Strehovčeva besedila odlikujejo jasnost, razumljivost in širina raziskovalnega pristopa, ki vključuje kulturne in medijske študije, umetnostno teorijo, filozofijo in sociologijo. Njegov zapis – v številnih znanstvenih, strokovnih in poljudnih člankih, monografijah, spremnih študijah in katalogih umetnikov – je avtorsko prepoznaven, analitično natančen in v ključnih pojmih domiselno zgoščen besedni prikaz delovanja umetnostno-tehnološko-družbenega kompleksa, ki se razvija v našem zdajšnjem času, je izrazito interdisciplinarno prepleten in z obljubo tehnološke transformacije odprt v prihodnost.

(…)

Strehovec opisuje postopke novomedijske umetnosti, ki jih najdemo tudi v politiki, omreženi ekonomiji, znanosti, tehnologiji in komunikaciji na medijskih platformah (film, televizija, splet, družabni mediji, računalniške igre), in s tem pokaže na artifikacijo področij, ki so umetnosti zunanja. Hkrati predstavi vključevanje problematik in ciljev teh disciplin v storitve novomedijske umetnosti, ki se ne ukvarja več z znotrajumetnostnimi kategorijami in produkcijo umetniških artefaktov, pač pa je tehnološka, kognitivna, post-objektna, procesualna, performativna in konceptualna.

Narvika Bovcon v svojem zapisu z naslovom »Beseda-podoba-telo-gibanje«: Koncepti Janeza Strehovca

Mojca Puncer,  izredna profesorica za filozofijo na Univerzi v Mariboru ter teoretičarka in kuratorka na področju sodobne umetnosti, pa je z avtorjem posnela pogovor, ki bo predvajan v sklopu razstave v zgornji dvorani Vetrinjskega dvora. Razstava bo na ogled ves čas festivala.

Mojca Puncer, doktorica filozofije, izredna profesorica za filozofijo na Univerzi v Mariboru ter teoretičarka in kuratorka na področju sodobne umetnosti med pogovorom z Janezom Strehovcem. Pogovor bo predvajan v sklopu razstave v zgornji preddvorani Vetrinjskega dvora. Foto: Mitja Lorenčič