V soboto, 26. septembra 2020, je v sklopu mariborskega predizbora za državno prvenstvo v slamovski poeziji potekala tudi razglasitev in podelitev nagrad za najslabše oglaševalske rime v letošnjem letu - Kisla rima 2020, ki jih podeljuje Pesniško društvo Slam zverine.
V sklopu izbora za Kislo rimo 2020 sta bili tokrat podeljeni kar 2 nagradi - in sicer nagrada za Kislo rimo 2020, ki jo je osvojil oglas podjetja Lidl “Skupaj zmoremo vse”, prijavljen s strani Metke Zadravec, ter nagrada za “ doživljenjsko kislost oglaševanja”, ki pripada podjetju Mercator d. d., ki so ga nominirali kar trije prijavitelji.
Zmagovalne predloge in utemeljitev žirije si lahko ogledate ter preberete spodaj, vsem sodelujočim pa se iskreno zahvaljujemo za njihove predloge. Srčno upamo, da bomo z akcijo Kisla rima na tak način malce pripomogli k izboljšanju kakovosti in standardov pisane oz. govorjene besede v oglaševalskih vsebinah, s katerimi se po Sloveniji srečujemo vsak dan - bodisi v medijih, bodisi v fizičnem svetu.
Nagrada Kisla Rima 2020 za pesem »Skupaj zmoremo vse« podjetja Lidl
Utemeljitev žirije
Pesem »Skupaj zmoremo vse« smo izbrali kot dokaz, da podpis znanega avtorja/pesnika še ne prinese nujno kakovosti. Predvidevanje žirije je, da dotična pesem med vrsticami govori tudi o preživljanju težkega obdobja karantene in na slogane, ki so poudarjali, da smo tudi v osami skupaj. Žal je natančno sporočilo težko razbrati (če le-to sploh obstaja), ker so metafore in ostale besedne igre zelo nejasne. Poleg tega gre za nizanje klišejev in pretirano posladkane ljubezenske romantike, ki ima z globalno verigo diskontnih trgovin po našem mnenju bore malo skupnega. Gre torej tudi za nerazumevanje ali namerno potvarjanje konteksta – takšno »pretirano čustvenost« in »osladnost« do neke mere toleriramo, ko gre za oglase, ki nagovarjajo k dobrodelnosti, direktni pomoči ljudem v stiski ali težkim bolnikom itd. Vendar v danem primeru govorimo o oglasu za verigo trgovin, kamor gremo po vsakdanja živila in ostale pripomočke/izdelke.
Želeli bi si, da naša nagrada torej opozori na dva fenomena, ki sta v sodobnem oglaševanju vse prevečkrat prisotna. Prvi fenomen je uporaba znanih imen/osebnosti za ustvarjanje vsebin, ki ne dosežejo pričakovane kakovosti in slovesa tega imena ne upravičijo, drugi pa je pretirana čustvenost in romantika, s katero bi mnoge znamke na trgu, ne glede na svoje področje delovanja, rade postale glavni krojač naše življenjske sreče.
Nagrada Kisla Rima 2020 za vseživljenjsko delo za podjetje Mercator
Utemeljitev žirije
Pri podjetju Mercator bi težko izpostavili eno kislo rimo, saj jih podjetje uporablja v različnih oglaševalskih kampanjah in v najrazličnejših kontekstih, od tiskanih oglasov v javnem prostoru do video oglasov na televiziji in spletu.
Na natečaj Kisla rima 2020 so namreč prispele kar 3 prijave za podjetje Mercator in vse so vsebovale različne primere njihovih pesniških poizkusov. V video oglasih lahko zasledimo verze, kot so »Naša misija je okolju prijazna kuharija« in »Kdor s srcem kuha, najboljšo druščino zakuha«. Na tiskanih plakatih so ljudje posneli slogane, kot so »Če vas baše čas, imamo minute za vas«.
Gre za opus kratkih rim, ki se pojavljajo skozi daljše časovno obdobje in pogosto uporabljajo precej ponesrečene besedne zveze in žrtvujejo svojo smiselnost samo zato, da dosežejo rimo. Zato smo se odločili, da si podjetje prisluži nagrado za življenjsko delo na področju kislih rim.