Foto: Celjska Mohorjeva družba
Eva Šubic (2002) prihaja iz Novega mesta in obiskuje študij splošne medicine na Medicinski fakulteti Univerze v Mariboru. V osnovni in srednji šoli je bila nagrajena na mnogih literarnih in likovnih natečajih, med drugim je bil njen haiku objavljen na Japonskem v mednarodni antologiji Impressions of Morning v slovenščini, angleščini in japonščini. Bila je tudi finalistka Male Veronike, dvakratna finalistka Pesniške olimpijade, štirikrat je bila uvrščena na državni nivo Festivala mlade literature Urška, v letu 2024 pa je tudi ena od petih finalistov in zmagovalka natečaja Ali govoriš emojščino?, ki ga organizira Mladinski kulturni center Maribor. Poezijo objavlja v revijah Zvon, Spirala, Mentor, Nebulae, Rast, Stezice in Presnovnik ter na spletnem portalu pesem.si. Z branji je sodelovala na različnih dogodkih in festivalih, kot so Ljubljanski knjižni sejem, festival Dnevi poezije in vina Ptuj, Slovenski dnevi knjige v Mariboru, Mlade rime, Majhno osvobojeno ozemlje za poezijo (Dve luni), Pozabljena polovica Novega mesta, večeri slam poezije v Gogi in drugih.
RADIOAKTIVNI LJUDJE IN PREHRANA GOLOBOV
Podobno kot si včasih
nehote obraz umijem
pred rokami,
predhodno sovražim
čisto po tiho –
ljudi, za katere vem,
da v sebi nosijo eksploziv.
Ker časa v resnici ni
in se je vsa groza nekje, nekje blizu,
že izživela
in ker sem trenutno šele v 3. nadstropju,
je edino, kar čutim,
sevanje,
ki po stopnicah kaplja
postopoma
(kot poplava, za katero se ne bo javil
noben študent
in nato še
nobena čistilka).
Ko hodim na faks,
je na ulicah nekam veliko golobov,
glede na to,
da so bivšemu umirali
kar naprej –
je pa res, da sem njemu umrla tudi jaz
(morda tudi zame drugim govori,
da me je raztrgala mačka).
Če bi golob poskušal požreti drobovje
zbite mačke,
bi potencialno jedel proteine
svojega otroka?
Brutalno –
telefon že zvoni,
predstaviti ji moram pomislek
(seveda ne ta, pa še vseeno).
Ne javi se.
Ko ona ugasne, se potopi
54 ladij –
včasih pozabim, da nimajo vsi ljudje pravice
biti izgubljeni.
PINTEREST FEMINIZEM
Čisto majhna podrta drevesa,
veverica, ki ob makadamu ustvarja
nov drevored,
potok, čez katerega plezajo
bobri,
soseda, ki v literco mleka kapne
volčjo jagodo,
ona, ki se ji obleka zatika
na polju, suhe trske najdebelejših bilk
bodejo v njena bedra,
njen mož, ki leži nekje
globoko v zemlji ali na Cookovih otokih
(skratka nekje, kjer še ni bila).
Volčja jagoda, ki drsi čez njene prste,
mesec, s katerim ima
vedno bolj pritajene
pogovore,
idealizem, ki se ji peni na ustnicah,
strup, ki ga iz nje izpirajo
vreščeče dekle, vaške babnice –
Oženi Tinčka pobalinčka Orehkovega!
Oženi harmonikaša Antona Justinovega!
Oženi premožnega Radenka izpod lipe!
Ona, ki se ji peni idealizem,
in njeni nohti, ki tičijo
vedno globlje v
nezrelih breskvah,
rosa, ki jo v gozdu deviči
pred prvim petelinjim krikom,
mrak, ki se prebuja v njenih očeh in ne izgine
niti med obhajilom,
noč, ki se zgrinja na domačijo,
med njenimi nogami
ni več rdečega sledu –
na nebu luna, ki bledi,
in volčja jagoda,
ki vzklije
ob zadnji vrsti narcis.
SI, KO SI SE RODIL, NAMERAVAL ŽIVETI?
Ali je Platon nameraval zgraditi
temelje Evrope,
ali je prva ženska slutila,
da pod srcem nosi naslednjih 117 milijard,
ali trta po mreži
izbira ovinke načrtno,
ali Bog prešteje naše utripe
ali nas kot glasbene skrinjice
le slepo navije
in čaka,
da se izpojemo?
Ali si ti ta trenutek, to pesem,
to življenje
izbral –
ali te je le nekaj neznatnega,
neoprijemljivega položilo
v le še eno naključje?