RAZSTAVA HANNAH KOSELJ MARUŠIČ
SHE’S A 10: Posedovati telo // SHE'S A 10: Sit, Possess, Own. My body, your decor.
Torek, 4. november 2025 // ob 18. uri // Kulturni inkubator
V torek, 4. novembra 2025, bo v Kulturnem inkubatorju ob 18. uri odprtje razstave SHE’S A 10: Posedovati telo, pod katero se je podpisala Hannah Koselj Marušič. Odprtju bo sledil performans, ki ga bo umetnica ponovila še ob zaključku razstave v sredo, 26. novembra 2025.
Projekt SHE’S A 10: Posedovati telo umetnice Hannah Koselj Marušič skozi različne faze raziskuje, kako se (žensko) telo v sodobni patriarhalno-kapitalistični družbi razume, uporablja in vrednoti. Rdeča nit teh transformacij so velike tkanine iz satena, na katere je umetnica natisnila estetizirane fotografije svojih telesnih delov – razrezane, povečane, zglajene v podobah, ki hkrati vabijo in odtujujejo.
Sprva so tkanine služile kot kostum in rekvizit performansa: umetnica Hannah Koselj Marušič in plesalka/koreografinja Patricija Crnkovič sta jih nosili kot obleke, kot bi bili telesi sami oviti v lastne podobe, uporabljeni kot dekoracija. Po performansu so se tkanine preobrazile v galerijski objekt, v funkcijo fotografije. V naslednji stopnji projekta pa so se obiskovalke_ci z njimi srečevali v drugačni, intimnejši obliki, umetnica jih je dala razrezati in sešiti v okrasne blazine. Blazine so obdržale sled teles, saj tkanine niso bile oprane, hkrati pa so na njih ostali motivi razkosanega, estetiziranega telesa. Gledalci se z njimi niso srečevali le vizualno, temveč tudi fizično, praktično: nanje so sedli ob ogledu filma, sedli so torej na “telo”, ki je postalo dekorativno-praktični element, ki služi uporabnici_ku.
Ta, četrta variacija projekta SHE’S A 10, Posedovati telo, blazine potisne še korak dlje. Iz galerijskega objekta in praktičnega rekvizita postanejo predmet izmenjave, blago na prodaj. Performativni akt prodaje razgali logiko, ki je v teh podobah prisotna od vsega začetka: žensko telo v patriarhalni kapitalistični družbi ni zgolj telo, temveč dekoracija, estetski fragment, potrošni objekt. Kljub navideznem udobju, ki ga pričara ideja blazine, v njem ostaja tudi nekaj neudobnega. Blazine so intimne sledi, prežete z dotikom, bolečino in zgodovino performerk. Kupec tako postane del sistema, ki ga projekt kritizira, obenem pa se sooči z vprašanjem, kaj zares pomeni “posedovati” telo drugega.
Avtorica grafike je Hannah Koselj Marušič.