Back to All Events

MFRU2020 // Zaključno dogajanje


  • MKC Maribor 16 Ob železnici Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenija (map)

Za zaključek letošnje edicije festivala MFRU smo pripravili pester vsakodnevni program na spletu in v javnem prostoru.

Začenjamo v ponedeljek, 14. 12., ob 19. uri v družbi letošnjega festivalskega rezidenta, pedagoga, teoretika in kuratorja Václava Janoščíka. V predavanju z naslovom Travma in identiteta po računalniški obdelavi podatkov nam bo predstavil svoj na travmo osredotočen, farmakološki in pop-filozofski pristop.

Sledeči dnevi bodo v znamenju sodelovanja z revijo Šum, ki bo ravnokar izdala svojo 15. številko ter osrednjo temo Infrastruktura kot kritika, ki razširja nekatere prispevke video serije šumXvideo, ki je nastala v okviru  našega osrednjega kuriranega programa Infrastrukturni kompleks: predrugačena Zemlja. ŠumXvideo serija, ki jo je pripravil Maks Valenčič, obsega dve predavanji in intervju, v katerih gosti z dobršno mero spekulativnosti razpravljajo o radikalnih trgih, prihodnosti upravljanja in novi vlogi ekonomista-kot-inženirja, ob tem pa naslovijo tudi potrebo po institucionalnih spremembah. V torek, 15. decembra ob 19. uri bomo v živo na naši spletni strani predvajali intervju z ustanoviteljem fundacije RadicalxChange Glenom Weylom.

V sredo, 16. decembra ob enaki uri bomo prisluhnili predavanju pesnice in doktorske študentke ekonomije na univerzi Harvard Zoë Hitzig z naslovom Cena obstoja, ki izpostavlja vedno pomembnejšo tehnopolitično dimenzijo današnjih političnih odločitev. Dan za tem (17. decembra) nas čaka dvojni program od 19. ure naprej. Najprej bo odgovorni urednik pri reviji Palladium Magazine Ash Milton v predavanju Izrabljanje trga govoril o tem, kako države in velike korporacije načrtno ustvarjajo trge, saj na ta način pridobijo sicer nedostopne informacije ter s tem v centraliziranih instancah poskrbijo za ekonomsko učinkovito in v konkurenco usmerjeno dinamiko. Kot zaključek programa Šumovih video vsebin bo sledil še uvod Maksa Valenčiča

V sklopu spremljevalnega programa po izboru Mihe Horvata se bo predstavila ekipa Heklaba iz GT22 v postavi: Monika Pocrnjić, Aphra Tesla, Matej Modrinjak, Marko Gutman, Rob Canning, z gostoma Markom Lükom in Gregorjem Jaklinom. Za zadnji večer v petek, 18. decembra ob 19. uri je pripravila stereo on-line zvočni prenos selekcije svojih nastopov na slovenskih festivalih v zadnjih dveh letih ustvarjanja. Izbor iz arhiva 2019/2020 nam ponuja prijeten zaključek 26. MFRU in napoveduje miren skok v 2021. Ob pestrem spletnem dogajanju pa ponujamo tudi (vsaj) dvoje intervencij v javni prostor. Prva, zvočna kompozicija, ki prav tako prihaja iz arhiva Heklabovcev se že predvaja v mariborski Tonšpur pasaži med Glavnim in Rotovškim trgom, kjer ji bo mogoče prisluhniti do 4. januarja prihodnje leto, ko jo bo znova zamenjala mednarodna kompozicija Zasebne pike in javni oblaki. Na spletnem displaju, ki ga je razvil Marko Damiš (www.mfru.org/display2020) si lahko ogledate tudi projekt Land 2.0, ki ga je pripravil strtgm. Land 2.0 je modularni sistem, ki povezuje področja distribuirane produkcije, cirkularnih ekonomij in avtorskih pravic. Povezave med temi sistemi spodbujajo razmislek o splošni soodvisnosti med njimi ter zastavljajo vprašanje, kako soustvarjajo naša naravna in socialna okolja, saj se tičejo tako problematike okoljskega vpliva kot tudi prihodnosti dela.

Osrednji festivalski program Infrastrukturni kompleks: predrugačena Zemlja bosta sklenili dve  filmski projekciji. Izdelovanje Zemelj, kolektiva Geocinema, ki se ukvarja s filmom iz perspektive tehnologij in infrastruktur planetarnih senzornih mrež – mobilnih telefonov, nadzornih kamer, satelitov, geosenzorjev. Ta obravnava kot kinematski aparat - kot planetarno kamero, s katero je mogoče razviti prakso "planetarnega filma", ki v kontekstu globalnih ekonomskih procesov in ekološke/klimatske krize raziskuje načine, orodja in razmerja moči, prek katerih oblikujemo reprezentacije in koncepte Zemlje. In dokumentarno-fikcijski film Bela gora, ki se osredotoča na podzemni podatkovni center Pionen in je delo umetnice Emme Charles. Če nam bodo spremembe omejitvenih ukrepov to omogočale, bomo projekciji filmov izvedli 19. decembra v avditoriju Moderne galerije. V nasprotnem primeru pa si boste filme lahko istega dne ogledali na naši spletni strani.

 

Več o letošnjem programu festivala na:

 
Emma Charles: White Mountain

Emma Charles: White Mountain

Earlier Event: December 13
Spletna projekcija DOKUDOC IZBRANI 2020