Skoraj 400 mladih pridobilo znanje za digitalno delovanje

PROJEKT ZNANJE ZA DIGITALNO DELOVANJE

VEČ KOT 30 AKTIVNOSTI PRITEGNILO SKORAJ 400 MLADIH

Med 7. februarjem in 28. novembrom 2024 je pod okriljem Mladinskega kulturnega centra Maribor (MKC Maribor) potekal projekt Znanje za digitalno delovanje. Osrednji cilj projekta je bila krepitev digitalnih kompetenc otrok in mladih, starih med 6 in 29 let, predvsem skozi ustvarjalnih procesov uporabe sodobnih tehnologij. MKC Maribor je bil vodilni partner projekta, ki ga je izvalaj skupaj s šestimi partjerji.

Znanje za digitalno delovanje

V konzorcij je bilo vključenih šest partnerjev, ob MKC Maribor še Zavod MARS Maribor, Kulturno izobraževalno društvo Alphawave, Mali ustvarjalci, Zavod Citilab Maribor in Zadruga KIKštarter Kamnik. Partnerji smo v času trajanja projekta izvedli skupno 39 izobraževalnih aktivnosti, ki so obsegale krožke oziroma tečaje ter tabore, s čimer smo povečali dostopnost digitalnega izobraževanja za otroke in mlade na vzhodnem delu države (Maribor, Fram, Ruše, Rače, Hajdina, Murska Sobota, Dobrovnik, Prosenjakovci) in v Kamniku.

VKLJUČENIH SKORAJ 400 MLADIH

Organizirane brezplačne aktivnosti so pokrivale širok spekter znanj in veščin, ki omogočajo samozavestno, kritično in varno uporabo digitalnih tehnologij za pridobivanje informacij, komunikacijo, učenje in reševanje problemov v različnih življenjskih situacijah.

V aktivnosti s poudarkom razvijanja digitalnih kompetenc je bilo vključenih 390 otrok in mladih, starih do 29 let. Udeleženci so pridobili pomembna znanja in veščine na področju programiranja, uporabe tehnologije, spletnega bontona, digitalne varnosti in ustvarjanja digitalnih vsebin, hkrati pa so okrepili tudi ozaveščenost o digitalnih tehnologijah. Senzibilizacija in kritično razmišljanje o uporabi tehnologij sta bila namreč ključna elementa naših izobraževalnih aktivnosti, kar je prispevalo k bolj odgovorni uporabi digitalnih orodij med mladimi.

 
graf projektnih aktivnosti in število udeležencev
 

Projektne aktivnosti so bile oblikovane tako, da so vključile različne starostne skupine (osnovnošolce in srednješolce) in omogočile sodelovanje mladih iz različnih okolij (Štajerska, Notranjska, Prekmurje; šole in sedeži partnerjev), s čimer smo prispevali k zmanjševanju digitalne vrzeli.  

TRI FAZE PROJEKTA

Projekt je potekal v treh fazah, ki so vključevale načrtovanje in pripravo projekta, izvajanje in koordinacijo izvedbe aktivnosti ter zaključevanje projekta. 

Uspešno smo vzpostavili konzorcij šestih organizacij. Aktivnosti smo organizirali kot interesne obšolske dejavnosti v obliki krožka ali na šolah ali na sedežu partnerjev konzorcija in v obliki večdnevnih taborov programiranja za otroke, mentorji pa so uporabljali v tej fazi pripravljene vsebinske programe.

MKC Maribor je kot prijavitelj upravljal administrativne naloge, pripravljal poročila in zahtevke ter skrbel za zbiranje podatkov, dokumentacije, fotografskega materiala in vsega, kar je potrebno za poročanje, promocijo in arhiviranje. Konzorcijski partnerji so neposredno komunicirali s šolami in lokalnimi skupnostmi ter redno nalagali gradivo na skupno spletno platformo..

Stopnjo pridobljenega znanja smo pri udeležencih merili z vprašalniki. Vsak zaključek usposabljanja je pomenil tudi izdelavo nekega končnega produkta in njegovo predstavitev (animacija, zvočna kompozicija), nekateri pa so predvidevali t.i. izzive, ki so bili test naučenega in so merili uspešnost udeležencev pri doseganju zastavljenih ciljev posameznega usposabljanja. V zaključni fazi smo podali evalvacijski vprašalnik predavateljem in asistentom, ki so ovrednotili uporabljene metode in uspešnost izvedbe delavnic. Ugotavljamo, da 62,5 % strokovnega kadra pri projektu meni, da so udeleženci odlično razumeli vsebine izobraževanj, 50 % izvajalcev meni, da je bila motivacija otrok na tečajih po lestvici 1-5 4, odlično motivacijo (5) je ocenilo 43,8 % izvajalcev.

Znanje za digitalno delovanje

Med projektom smo tako na MKC Maribor kot vodilni partner kot tudi partnerske organizacije prepoznale nekatere izzive, ki bi jih bilo smiselno nasloviti v prihodnjih projektih, povezanih s pridobivanjem znanja za digitalno delovanje:

  • motivacija šolskih kolektivov, otrok, mladih, za sodelovanje in udeležbo na programu,

  • spodbujanje vztrajnosti pri delu in težjih nalogah,

  • spodbujanje medsebojnega sodelovanja,

  • heterogenost skupin (različni nivo znanja glede računalniških in digitalnih vsebin),

  • kratkotrajna pozornost udeležencev.


Obdobje izvajanja projekta: marec – november 2024 // Vrednost projekta: 63.570,00 EUR

Konzorcij partnerjev: Mladinski kulturni center Maribor - MKC Maribor (kot vodilni partner), Zavod MARS Maribor, Kulturno izobraževalno društvo Alphawave, Mali ustvarjalci, Zavod Citilab Maribor, Zadruga KIKštarter Kamnik

Projekt Znanje za digitalno delovanje je bil izbran na razpisu za sofinanciranje usposabljanj otrok in mladih za krepitev digitalnih kompetenc ter spodbujanje in promocijo naravoslovnih in tehniških poklicev. Projekt sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo.