Prodaj svojo laž ali kako pomembna je medijska pismenost

FAKE NEWS oziroma KAKO PREPOZNATI DEZINFORMACIJE

Z namenom spodbujanja razvoja kritičnega razumevanja in presojanja informacij v medijih in na spletu smo na MKC Maribor izvedli delavnico za prepoznavanje dezinformacij ter razumevanje sovražnega govora in njegovih posledic za ranljive družbene skupine.

Po aktivnosti »Prodaj svojo laž« se je razvila debata, kako pomembno je spodbujanje aktivnega poslušanja, medijske pismenosti in vzpostavljanja konstruktivnega dialoga – tako med mladimi kot mladinskimi delavci. Z gradivi projekta smo opolnomočili udeležnce za njihovo nadalnje delo, aktivno udejstvovanje v družbi in spodbujanje kritične presoje informacij okoli nas.

Utrinek z delavnice Prodaj svojo laž na MKC Maribor.

o projektu ‘‘fake news’’ indikatorji_ke

Informacijska družba poleg številnih ugodnosti in svoboščin prinaša tudi celo paleto nevarnosti in pasti. Mreža MaMa je zato na temo spodbujanja medijske pismenosti in kritičnega presojanja informacij v medijih in na spletu izvedla nekajmesečni pilotni projekt »’Fake news’ indikatorji_ke«.

Namen projekta, ki ga je sofinanciralo Ministrstvo za kulturo, je bil prispevek k razvoju kritičnega razumevanja in presojanja informacij v medijih in na spletu. Na Mreži Mama so v ta namen zasnovali program usposabljanja za mladinske delavce in delavke. Cilj usposabljanja je bilo uspešno prepoznavanje dezinformacij v medijih in na spletu ter ozaveščanje o posledicah sovražnega govora v teh za ranljive družbene skupine. Usposabljanja so se udeležili mladinski delavci in delavke iz 12-ih mladinskih centrov. Sodelovali so: Ljudska univerza Radovljica, Ljudska univerza Ormož, Mladinski center Dravinjske doline, Mladinski kulturni center Maribor, Mladinski informativni in kulturni klub Murska Sobota, LokalPatriot Mladinski klub DNŠ, Zavod za šport, turizem in prosti čas Sežana – MC Podlaga, Zavod Mladinski center Kotlovnica Kamnik, Društvo ŠKUC, Javni zavod Športni in mladinski center Piran – Mladinski EPI center Piran, Zavod za mladino in šport Trbovlje ter Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice – MC Brežice.

Mladinskim delavcem in delavkam je bila na usposabljanju predstavljena tudi metodologija delavnice, ki je bila v sklopu projekta zasnovana za delo z njihovimi uporabniki in uporabnicami. Njena osnova je obravnava dejanskega medijskega prispevka, ki je bil objavljen na spletu in vsebuje informacije, ki bi lahko napeljevale k lažnim podatkom, napačni interpretaciji in spodbujanju sovraštva do različnih družbenih skupin. Mladinski delavci in delavke so z izvedbo delavnic v svojih lokalnih okoljih dosegle 200 mladih. Nekaj delavnic je bilo izvedenih tudi na srednjih šolah, kot prispevek k vzgoji mladine za varnost na spletu.


Projekt »'Fake news' indikatorji_ke« sofinancira Ministrstvo za kulturo.