V četrtek, 26. 11. 2020, ob 18:00 vas Pekarna Magdalenske mreže v sodelovanju z revijo Kino! vabi na predstavitev posebne tematske številke - Film in arhitektura. Miniaturni predstavitvi sveže edicije glavne urednice Maje Krajnc bosta sledili predavanji Petra Karbe "K razmerju med filmom in arhitekturo" ter Oskarja Bana Brejc "Hopper in film".
Vsakemu predavanju bo sledil kratek pogovor, srečale_i se pa boste na spletni platformi Zoom.
Povezava bo aktivna nekaj minut pred dogodkom na Facebooku.
Peter Karba: K razmerju med filmom in arhitekturo
Karba bo v predavanju poskušal poiskati razmerje med filmom in arhitekturo na način, da se ju obravnava kot ločeni umetnostni zvrsti preko nekaterih občih določil, ki izkazujejo razlike in enakost med njima. Ta določila so: obstoj, prisotnost, materialnost, tehnološkost in spomin. Študija zgodovinskega razvoja ter pojavnosti filma in arhitekture zasnuje razumevanje razmerja z Bazinovim konceptom »kompleks mumije«, ki vodi do sklepa, da film omogoča radikalno razširitev obstoječih pomenov arhitekture, s čimer pa se povratno izkazujeta tudi bistvena zmožnost in pomen filma.
Oskar Ban Brejc: Hopper in film
Ban Brejc se v svojem seminarju osredotoča na povezavo med Edwardom Hopperjem in filmom. Po uvodnih komentarjih o primerjavi gibljive filmske podobe in statične podobe slike se najprej osredotoči na pomen zunanjosti polja pri Hopperjevem slikarstvu. Njegovo uporabo zunanjosti polja primerja z uporabo zvoka v zgodnjih filmih Roberta Altmana. V drugem delu primerja članek Hopperjeve perspektivične in prostorske distorzije s konceptom in učinkom glitcha v filmu. Glitch v filmu Holy Motors (Leos Carax, 2012) je predstavljen kot način razumevanja dveh glavnih interpretativnih pristopov v eksperimentalnem filmu, obenem pa poskuša razširiti razumevanje Hopperjevega slikarstva.